آی‌سی‌تی نیوز – بعد از آنکه یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون در واکنش به ماجرای بدافزار جاسوسی صهیونیست‌ها موسوم به “پگاسوس” گوشی همراه خود را عوض کرده است ، رژیم صهیونیستی ناچار شد وزیر جنگ خود را راهی پاریس کند. به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر […]

آی‌سی‌تی نیوز – بعد از آنکه یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون در واکنش به ماجرای بدافزار جاسوسی صهیونیست‌ها موسوم به “پگاسوس” گوشی همراه خود را عوض کرده است ، رژیم صهیونیستی ناچار شد وزیر جنگ خود را راهی پاریس کند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به زودی راهی فرانسه خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بنی گانتس قرار است در این سفر پیگیر موضوع جاسوسی از طریق برنامه اسرائیلی پگاسوس باشد.

در همین حال، روزنامه “جروزالم پست” نیز اعلام کرد که گانتس روز چهارشنبه آینده قرار است به فرانسه سفر کرده و با وزیر دفاع این کشور برای انجام یک گفتگوی امنیتی راهبردی دیدار کند.

روزنامه مذکور اشاره کرد که قرار است در این دیدار در مورد اوضاع نابسامان لبنان، توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جاسوسی پگاسوس بحث و گفتگو شود.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پی افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق برنامه پگاسوس، خواستار برگزاری جلسه اضطراری وزارت دفاع فرانسه جهت رسیدگی به این موضوع شده است.

گفته می‌شود که این برنامه در فرانسه هم مورد استفاده قرار گرفته و مکالمات شماری از مسئولان فرانسوی هم با این برنامه شنود شده است.

روزنامه لوموند اخیرا فاش کرد که مسئولان دولت مراکش از برنامه پگاسوس برای شنود مکالمات مکرون استفاده کرده‌اند.

جنجال بدافزار جاسوسی پگاسوس از هفته گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ آن به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی از جمله رییس جمهوری فرانسه در جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از بدافزار جاسوسی موسوم به “پگاسوس” ساخت شرکت فناوری صهیونیستی “ان اس او” برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمداران در سراسر جهان استفاده شده است.

طبق گزارش “سی ان بی‌سی” یکی از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این بدافزار هک شده، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این بدافزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات هستند.