آی‌سی‌تی نیوز – وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن، تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی، با حضور در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت مصوب طرح جامع شهرها، […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن، تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی، با حضور در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت مصوب طرح جامع شهرها، الحاق اراضی موجود در پیرامون و محدوده شهرها و احیای بافت‌های فرسوده در هسته شهرها از اولویت‌های ساخت و ساز مسکن است.

اسلامی بیان کرد: مخالف ورود مصالح ساختمانی به بورس هستم، نتیجه ورود مصالح ساختمانی به بورس، افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه گذشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود، گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است که ۶۰ درصد از خانه‌های خالی را شامل می‌شود.

اسلامی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند و به زودی پیامکی به متقاضیان برای تأیید واحدهای مسکونی ارسال می‌کنیم.

وی گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند و مالیات این واحدها دو برابر حساب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم‌اکنون ۵۳۴ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ هزار نقطه پروژه در حال ساخت است.

اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن در حال ساخت داریم، گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از این خطوط با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه خطوط هم در حال تکمیل است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: معدل احداث ریل و ریل‌گذاری در کشور طی تاریخ راه‌آهن حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در سال بوده است و امروز این عدد به ۶۰۰ کیلومتر رسیده که رکورد است.