هشدار توانیر درباره ورود انبوه دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز از چین
هشدار توانیر درباره ورود انبوه دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز از چین

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل توانیر در مورد ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز از چین به کشور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد. به گزارش فارس، محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر در مورد احتمال افزایش ورود دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز و لزوم در […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل توانیر در مورد ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز از چین به کشور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

به گزارش فارس، محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر در مورد احتمال افزایش ورود دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز و لزوم در نظر گرفتن تمهیدات سخت گیرانه تر به مویدی خرم آبادی رئیس محترم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نامه نوشت.

در این نامه مورخ ۲۸ تیرماه امسال، آمده است: با عنایت به اخبار منتشره در رسانه های کشور چین و همچنین رسانه های جهانی، دولت چین در حال اعمال سیاست های بسیار سخت گیرانه جهت ممنوعیت استخراج رمزارزها در چین می باشد و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه های استخراج رمزارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت استخراج رمزارزها در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

از آنجایی که قیمت حامل های انرژی در ایران به صورت یارانه ای و ناچیز در مقایسه با قیمت های جهانی عرضه می شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه های مذکور از چین به کشورمان از طریق مبادی غیررسمی در هفته های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می شود. لذا، با توجه به تبعات زیان بار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، خواهشمند است دستور فرمائید در روزها و هفته های آتی تمهیدات سخت گیرانه تری به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی دستگاه های استخراج رمزارز به کشور معمول فرمایند.

blank

به گزارش فارس، مسئولان دولت معتقدند بیش از ۳ درصد برق مصرفی کشور توسط ماینرهای استخراج رمز ارز استفاده می‌شود.

در حال حاضر برخی شرکت‌ها با دریافت ثبت سفارش از وزارت صمت و تامین ارز نیمایی از بانک مرکزی اقدام به ورود دستگاه‌های استخراج رمز ارز می‌کنند که مصرف برق آنها فشار مضاعف به شبکه برق وارد می‌کند که از سوی مسئولان وزارت نیرو پیش بینی نشده است. منافع و سود استخراج رمزارزها نسبت به آنچه ارز آوری برای داخل کشور دارد بسیار ناچیز محاسبه شده است.

در ماه‌های اخیر به دلیل تشدید گرمای هوا افزایش مصرف برق افزایش یافته و از آنجایی که تولید برق تکافوی مصرف را نمی‌کند شاهد قطعی برق در مناطق مختلف کشور بودیم.