آی‌سی‌تی نیوز – خرید یک استارت اپ ارائه دهنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان توسط فیس بوک باعث شده تا اتحادیه اروپا به دنبال تحقیقات تازه از این شبکه اجتماعی در ماه آینده باشد. به گزارش فارس به نقل از رویترز، استارت اپ یادشده کاستومر نام دارد و مرکز آن در نیویورک است. این شرکت […]

آی‌سی‌تی نیوز – خرید یک استارت اپ ارائه دهنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان توسط فیس بوک باعث شده تا اتحادیه اروپا به دنبال تحقیقات تازه از این شبکه اجتماعی در ماه آینده باشد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، استارت اپ یادشده کاستومر نام دارد و مرکز آن در نیویورک است. این شرکت نوپا به مشتریان خود کمک می کند تا با کسب اطلاعات لازم از مصرف کنندگان تولیدات و خدماتشان روابط حسنه خود را با آنها حفظ کنند. در واقع این خدمات ارتباط با مشتری هوشمند به حل مشکلات احتمالی و جلب رضایت افراد کمک می کند.

فیس بوک در نوامبر گذشته از عقد این قرارداد خبر داده بود و قصد دارد از خدمات کاستومر علاوه در فیس بوک برای کاربران واتس آپ نیز استفاده کند که استفاده از آن به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

کمیسیون اروپا از بررسی این قرارداد به مدت ۹۰ روز خبر داده است. فیس بوک تا ۲۶ جولای فرصت دارد تا اسناد و مدارک قانع کننده ای را برای جلوگیری از آغاز تحقیقات مذکور ارائه کند. اما بعید است علاقمند به انجام چنین کاری باشد. مقامات اروپایی این خرید جدید فیس بوک را ضدرقابتی و محدودکننده امکان شکل گیری خلاقیت و نوآوری در صنعت فناوری توصیف کرده اند. اما فیس بوک این مساله را رد می کند.

آژانس ضدانحصار آلمان نیز دیروز از بررسی مستقل این خرید خبر داده و افزود ممکن است فیس بوک برای نهایی کردن این خرید ملزم به دریافت نظر موافق آن نیز باشد. زیرا شرکت کاستومر در آلمان نیز فعالیت گسترده ای دارد.