آی‌سی‌تی نیوز – اگرچه شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ استفاده از جاسوس افزار پگاسوس را برای جاسوسی از گوشی های همراه سیاستمداران تکذیب کرده، اما افشاگری واتس اپ در این زمینه چیز دیگری را نشان می دهد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، ویل کتکارت مدیرعامل واتس اپ در مصاحبه ای به روزنامه […]

آی‌سی‌تی نیوز – اگرچه شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ استفاده از جاسوس افزار پگاسوس را برای جاسوسی از گوشی های همراه سیاستمداران تکذیب کرده، اما افشاگری واتس اپ در این زمینه چیز دیگری را نشان می دهد.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، ویل کتکارت مدیرعامل واتس اپ در مصاحبه ای به روزنامه گاردین گفته است که برخی دولت ها از جاسوس افزار پگاسوس برای حمله به مقامات دولتی ارشد جهان در سال ۲۰۱۹ استفاده کرده اند.

برخی از این مقامات از جمله مقامات امنیتی ارشد کشورهایی بوده اند که حتی از جمله متحدان آمریکا محسوب می شدند. در جریان این حملات تنها در عرض دو هفته اطلاعات ۱۴۰۰ کاربر واتس اپ از طریق جاسوس افزار پگاسوس سرقت شد. برخی فعالان حقوق بشری و روزنامه نگاران نیز از جمله قربانیان حملات یادشده بوده اند و احتمالا واتس اپ به همین علت از ان اس او گروپ به دادگاه شکایت کند.

پیش از این مشخص شده بود که جاسوس افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی برای هک کردن گوشی های ۳۷ نفر و از جمله جمال خاشقچی مورد استفاده قرار گرفته است. دسترسی رژیم سعودی به این جاسوس افزار و اطلاع آن از انتقادهای تند خاشقچی خطاب به بن سلمان موجب خشم ولیعهد سعودی و قتل فجیع خاشقچی در استانبول شد.

اگر چه واتس اپ فعلا توانسته شواهد مربوط به حملات هکری پگاسوس به ۱۴۰۰ نفر را فراهم کند، اما ظاهرا تعداد اهداف حملات مذکور بسیار بیشتر بوده و احتمال می رود در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود.