آی‌سی‌تی نیوز – دادگاهی در هند اعلام کرد تحقیق آنتی تراست از آمازون و فلیپ کارت را نمی توان لغو کرد و درخواست‌های تجدید نظر چیزی جز تلاش برای متوقف کردن اقدام کمیسیون رقابت هند نیستند. ‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادگاهی در هند درخواست‌های آمازون و فلیپ کارت (شرکت تجارت الکترونیک […]

آی‌سی‌تی نیوز – دادگاهی در هند اعلام کرد تحقیق آنتی تراست از آمازون و فلیپ کارت را نمی توان لغو کرد و درخواست‌های تجدید نظر چیزی جز تلاش برای متوقف کردن اقدام کمیسیون رقابت هند نیستند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادگاهی در هند درخواست‌های آمازون و فلیپ کارت (شرکت تجارت الکترونیک هندی متعلق به شرکت وال مارت) را برای تعویق در تحقیق آنتی تراست در کسب وکارهای هر دو شرکت رد کرد.

سال گذشته پس از آنکه خرده فروشان این شرکت‌ها را به رفتارهای غیررقابتی متهم کردند، کمیسیون رقابت هند دستور داد تحقیقی در این باره انجام شود. این خرده فروشان هندی ادعا کردند شرکت‌های آمریکایی فقط به عده‌ای از فروشندگان اجازه حضور در پلتفرم شان را می‌دهند و مدل‌های تجارت الکترونیک آنها رقابت در بازار را سخت‌تر می‌کند.

اما این شرکت‌ها تحقیق آنتی تراست را به چالش کشیدند و این فرایند بیش از یک سال متوقف شد. آنها ادعا می‌کردند هیچ اقدام اشتباهی انجام نداده‌اند و کمیسیون رقابت هند شواهدی در این زمینه ندارد. اما در نهایت دادگاه در ماه ژوئن اجازه داده این تحقیق از سر گرفته شود. در همین راستا دادگاهی در جنوب ایالت کاراناتاکا درخواست‌های آمازون و فلیپ کارت برای توقف تحقیق را رد کرد.

در رأی دادگاه آمده است: به هیچ وجه نمی‌توان تحقیق را در این مرحله لغو کرد. درخواست‌های تجدید نظر چیزی جز تلاش برای متوقف کردن اقدام کمیسیون رقابت هند نیستند. فرجام خواهی فاقد شایستگی است و شایسته رد شدن است.

البته به گفته منابع آگاه به این پرونده، دو شرکت احتمالاً خواستار فرجام خواهی در دادگاه عالی هند خواهند شد.

در این میان آمازون از اظهار نظر خودداری کرده است. اما فلیپ کارت در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور را دادگاه را بررسی می‌کند و همچنان پیرو قوانین این کشور خواهد بود.

تحقیق آنتی تراست کمیسیون رقابت هند، جدیدترین مانع برای فعالیت آمازون و فلیپ کارت در این کشور است. حال آنکه این دو شرکت با چشم انداز قوانین تجارت الکترونیک سخت گیرانه تر و اتهامات از سوی خرده فروشان فیزیکی روبرو هستند.