آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید امروز اعلام کرد علاوه بر فیس‌بوک، یوتیوب هم در فهرست شبکه های اجتماعی است که مسئول دروغ‌پراکنی در زمینه واکسن کرونا هستند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، کاخ سفید معتقد است یوتیوب و فیس بوک به اندازه کافی برای توقف انتشار اطلاعات و اخبار دروغین در مورد واکسن […]

آی‌سی‌تی نیوز – کاخ سفید امروز اعلام کرد علاوه بر فیس‌بوک، یوتیوب هم در فهرست شبکه های اجتماعی است که مسئول دروغ‌پراکنی در زمینه واکسن کرونا هستند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کاخ سفید معتقد است یوتیوب و فیس بوک به اندازه کافی برای توقف انتشار اطلاعات و اخبار دروغین در مورد واکسن کرونا تلاش نکرده اند.

کاخ سفید یوتیوب را به عملکرد غیرمنسجم در زمینه مقابله با انتشار اخبار دروغین در مورد واکسن کرونا متهم کرده است. از نظر دولت آمریکا این دو پلتفرم باید به دقت مطالب دروغین را در شبکه های اجتماعی شناسایی کرده و حذف کنند، اما در این زمینه کم کاری کرده و دقت و دلسوزی لازم را به خرج نمی دهند.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با حمله ای تند به فیس بوک این شبکه اجتماعی را متهم کرده بود که با عدم مقابله با دروغ پراکنی در شبکه های اجتماعی مردم را به کشتن می دهد. بر اساس گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال موسوم به سی سی دی اچ، دو سوم محتوای دروغین در مورد واکسن های کرونا توسط ۱۲ حساب کاربری یوتیوب منتشر می شود که از بین آنها شش حساب کاربری هنوز فعال هستند.