آی‌سی‌تی نیوز – به تازگی ابزاری در فضای مجازی عرضه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پی ببرند آیا تلفن همراه آنها توسط نرم افزار جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی هک شده یا خیر. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، عفو بین‌الملل ابزاری عرضه کرده که با نصب آن، سرقت اطلاعات کاربران […]

آی‌سی‌تی نیوز –

به تازگی ابزاری در فضای مجازی عرضه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پی ببرند آیا تلفن همراه آنها توسط نرم افزار جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی هک شده یا خیر.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، عفو بین‌الملل ابزاری عرضه کرده که با نصب آن، سرقت اطلاعات کاربران از طریق بدافزار جاسوسی پگاسوس شرکت ان اس او گروپ بررسی می‌شود.

ابزار یادشده ابتدا از اطلاعات ذخیره شده در گوشی بر روی یک رایانه نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و سپس برای شناسایی فعالیت احتمالی جاسوس افزار این نسخه پشتیبان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

باید توجه داشت که این ابزار در قالب خطوط فرمان تهیه شده و با بسته‌های نرم افزاری عادی تفاوت دارد. بنابراین استفاده از برنامه یادشده مستلزم دانش فنی است.

در ضمن این ابزار سازگاری بیشتری با سیستم عامل آی او اس اپل دارد و توان آن برای بررسی گوشی‌های اندرویدی محدود است. اما از آن می‌توان برای کنترل پیامک‌های آلوده ارسالی و فایل‌های نصب برنامه‌ها موسوم به APK استفاده کرد.

برای دریافت فایل‌های نصب و دستورالعمل‌های آنها به این نشانی و برای مطالعه اطلاعات فنی و توضیحات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.