آی‌سی‌تی نیوز – یک گروه هکر با عنوان زروکس، اطلاعاتی را که ادعا می‌کنند از هک کردن شبکه و سرورهای آرامکو در سال گذشته میلادی به دست آورده‌اند، در شبکه سیاه اینترنتی به فروش گذاشته‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، هکرها در یک حمله سایبری یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک گروه هکر با عنوان زروکس، اطلاعاتی را که ادعا می‌کنند از هک کردن شبکه و سرورهای آرامکو در سال گذشته میلادی به دست آورده‌اند، در شبکه سیاه اینترنتی به فروش گذاشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، هکرها در یک حمله سایبری یک ترابایت از اطلاعات شرکت نفت آرامکوی عربستان را دزدیده و آن را در شبکه سیاه اینترنت به فروش گذاشته‌اند.

این شرکت بزرگ نفتی ادعا می‌کند این دزدی اطلاعات که طبق گفته هکرها در سال گذشته انجام شده هیچ تاثیری بر فعالیت‌های آرامکو ندارد و در اختیار پیمانکاران شخص سوم بوده نه سیستم‌های آرامکو.

سخنگوی آرامکو در گفتگو با کلیپینگ کامپیوتر گفت:« تایید می‌کنیم که این دزدی اطلاعات تاثیری بر فعالیت‌های ما نداشته و شرکت همچنان امنیت سایبری بالایی دارد».

این گروه هکرها با عنوان زروکس، اطلاعاتی را که ادعا می‌کنند از هک کردن شبکه و سرورهای آرامکو در سال گذشته میلادی به دست آورده‌اند، در شبکه سیاه اینترنتی به فروش گذاشته‌اند.

زروکس و آرامکو هر دو می‌گویند این دزدی اطلاعات از نوع باج افزار یا هر گونه اخاذی دیگری نبوده است.

این اطلاعات با قیمت ۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده‌اند و شامل مدارک مربوط به پالایشگاه‌های آرامکو، اطلاعات شخصی حدود ۱۴ هزار کارمند این شرکت، ویژگی های پروژه‌ای سیستم ها و تجزیه و تحلیل های داخلی به همراه اطلاعات امنیتی شامل آدرس IP شرکت می شوند.

این گروه هکر ادعا می‌کند در حال مذاکره با پنج خریدار جهت فروش این اطلاعات است.

آرامکوی عربستان در گذشته بارها قربانی جرایم سایبری بوده است. مهم‌ترین حمله سایبری به این شرکت در ۲۰۱۲ توسط بدافزار شمعون صورت گرفت که تمام کامپیوتر های شرکت را پاک کرده بود.