آی‌سی‌تی نیوز – معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایطی که به واسظه شیوع ویروس کرونا در سیستم آموزشی ایجاد شد، فرصتی بروز مهارت های نوین و نوپا از جمله “تولید محتوا در فضای مجازی و سواد دیجیتال” برای معلمان ایجاد کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا ،رضوان حکیم زاده در نشست با مدیران […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایطی که به واسظه شیوع ویروس کرونا در سیستم آموزشی ایجاد شد، فرصتی بروز مهارت های نوین و نوپا از جمله “تولید محتوا در فضای مجازی و سواد دیجیتال” برای معلمان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،رضوان حکیم زاده در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان های خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: معلمان در ایجاد خلاقیت آموزشی همواره تلاش کردند و کارنامه موفقی را از خود برجای گذاشتند.

وی اصافه کرد : علاوه بر آن کرونا اهمیت فضای مجازی را برای نیز مردم آشکار کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ما نیاز به تحول اساسی در حوزه آموزش ابتدایی دارد و کرونا موجب شد تا روش های سنتی در آموزش کنار گذاشته شود و دنیای مجازی آموزش را نمایان کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب های درسی در نظام آموزشی پیشرو جایگاه خود را از دست دادند و معلمان در روش نوین با طراحی سناریوی آموزشی و اجرای برنامه ، فصل جدیدی از آموزش را خلق کرده اند.

وی بیان کرد: روش های نوین آموزشی که از دل کرونا به دست آمد، بستر خلاقیت آموزشی را برای معلمان فراهم کرد و معلمان ابتدایی باید این روش های نوین را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کنند.

حکبم زاده در مورد اهمیت های طرح خوانا گفت: این طرح توانست در تمامی مقاطع دوره ابتدایی متناسب با سن و اهداف برنامه درسی دانش‌آموزان در مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن و نیز مهارت‌های زندگی، جرات‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و ادب تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح پایه بسیاری از خلاقیت ها در بین دانش آموزان است و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه جلوگیری می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه آموزش نوآموزان را با اهمیت دانست و گفت: معتقدیم هیچ کودکی نباید از تحصیل باز بماند و بر این اساس آموزش نوآموزان و کودکان بازمانده از تحصیل باید در اولویت قرار گیرد.

حکیم زاده با بیان این که فرصت یادگیری برای کودکان تمام اقشار جامعه باید برابر باشد، عنوان کرد: ما نمی توانیم اقتصاد و شرایط زندگی کودکان جامعه را تغییر دهیم ، ولی می توانیم با انتخاب یک معلم خوب شرایط تحصیلی کودکان را فراهم و در این صورت عدالت تحصیلی نیز برقرار می شود.