آی‌سی‌تی نیوز – دو تن از ساکنان کالیفرنیا که حامی ترامپ بوده‌اند، به برنامه‌ریزی برای بمب گذاری در دفاتر فرماندار دموکرات کالیفرنیا در ساکرامنتو و نیز دفاتر فیس‌بوک و توئیتر پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شده‌اند. به گزارش فارس به نقل از ورج، این دو نفر به جرم توطئه و تملک غیرقانونی مواد منفجره […]

آی‌سی‌تی نیوز – دو تن از ساکنان کالیفرنیا که حامی ترامپ بوده‌اند، به برنامه‌ریزی برای بمب گذاری در دفاتر فرماندار دموکرات کالیفرنیا در ساکرامنتو و نیز دفاتر فیس‌بوک و توئیتر پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از ورج، این دو نفر به جرم توطئه و تملک غیرقانونی مواد منفجره و اسلحه مورد محاکمه قرار گرفته اند. آنان بخشی از شبه نظامیان ضددولتی هستند که دستور کار آنها حمایت جدی از ترامپ است و خود را سه درصدی‌ها نامیده‌اند.

آنها قصد داشتند با بمب گذاری در شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک و توئیتر پس از ممنوع شدن فعالیت ترامپ در آنها پیامی را به این شبکه‌های اجتماعی منتقل کنند. این فرد بر این باور بودند که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شده و قصد داشتند برای حفظ وی در مسند قدرت وارد جنگ شوند.

یکی از این افراد که ایان بنجامین راجرز نام دارد، ۱۵ ژانویه گذشته و پس از ارسال پیام‌هایی به همدستانش در مورد برنامه بمب گذاری دستگیر شده است. اف بی آی نزدیک به ۵۰ اسلحه و ۵ بمب لوله‌ای را در منزل و محل کار وی یافت که برخی از این اسلحه‌ها غیرقانونی بوده‌اند. متهم دوم جارود کوپلند هم در تاریخ ۱۵ جولای دستگیر شد.

افراد یادشده در مکالمات خصوصی خود برای اشاره به توئیتر و فیس‌بوک از کلمات پرنده یا bird و چهره یا face استفاده می‌کردند. کلمه پرنده اشاره‌ای به لوگوی توئیتر است.

کریستوفر وری رئیس اف بی آی در اوئل مارس با صدور هشداری از رشد تهدیدات تروریستی داخلی در آمریکا خبر داده و حمله به کنگره آمریکا را نشانه‌ای از این تهدید دانسته بود.