آی‌سی‌تی نیوز – واتس اپ قابلیت همگام سازی یک حساب کاربری در چند دستگاه را به طور آزمایشی ارائه کرده است. در این طرح کاربر بدون نیاز به موبایل می تواند یک حساب کاربری را در ۴ دستگاه باز کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هرچند کاربران واتس اپ می‌توانند در چند […]

آی‌سی‌تی نیوز – واتس اپ قابلیت همگام سازی یک حساب کاربری در چند دستگاه را به طور آزمایشی ارائه کرده است. در این طرح کاربر بدون نیاز به موبایل می تواند یک حساب کاربری را در ۴ دستگاه باز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هرچند کاربران واتس اپ می‌توانند در چند پلتفرم از این سرویس پیام رسان استفاده کنند، اما همچنان باید به یک موبایل متصل باشند. دلیل اصلی این روند نیز شیوه رمزگذاری سر به سر در واتس اپ است.

اما اکنون به نظر می‌رسد این روند درحال تغییر است و کاربران برای استفاده از واتس اپ در وب، سیستم عامل مک، ویندوز یا پرتال نیازی به موبایل ندارند.

واتس اپ روز گذشته از کاربرانش دعوت کرده تا نسخه آزمایشی چند دستگاهی (multi device) را استفاده کنند. کاربران می‌توانند از این سرویس روی موبایل و ۴ دستگاه دیگر (که موبایل نیستند) استفاده کنند.

این پیام رسان قابلیت جدید استفاده از چند دستگاه را برای عده کوچکی از کاربران به طور آزمایشی ارائه کرده است. واتس اپ تصمیم دارد با کمک این گروه از کاربران قابلیت «چند دستگاهی» را ارتقا دهد و پیش از عرضه وسیع، چند ویژگی دیگر نیز به آن اضافه کند.

هر چند بسیاری از کاربران از واتس اپ خواسته بودند از قابلیت استفاده چند دستگاهی پشتیبانی کند، اما مدتی طول کشید تا این شبکه اجتماعی آن را عرضه کند. برای این منظور واتس اپ سیستمی را ساخته که مجهز به رمزگذاری سر به سر است و همزمان به افراد اجازه می‌دهد اطلاعاتی مانند شماره تماس، آرشیو و پیام‌های نشان گذاری شده را در چند دستگاه همگام سازی کنند.

تا به حال اپ موبایل واتس اپ گزینه مورد نیاز برای دسترسی به آن در دستگاه‌های دیگر نیز بود.

اما با استفاده از قابلیت چند دستگاهی، هر دستگاه یک کلید هویت مخصوص به خود را خواهد داشت. در حال حاضر کاربران از یک کلید هویت واحد برای کنترل پیام‌های رمزگذاری شده استفاده می‌کنند.

واتس اپ سیستم‌هایی را توسعه داده که اجازه نمی‌دهد افراد دیگر دستگاه‌هایی به حساب کاربر بیفزایند و به محتوای پیام رسان او دسترسی یابند. همچنین سیستم این اپ تعداد دفعات احراز هویت فرد در دستگاه‌های مختلف را به حداقل می‌رساند.

به این ترتیب کاربر می‌تواند بر دستگاه‌هایی مختلفی که حساب کاربری وی را دارند، نظارت داشته باشد.

در کنار این موارد رمزگذاری سر به سر برای تماس‌های ویدئویی و صوتی به قابلیت چند دستگاهی نیز افزوده شده است.