آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا از آمازون شکایت کرده و خواهان آن است این خرده فروشی برای هزاران کالای معیوب که برای سلامت کاربران خطرناک هستند فراخوان صادر کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا» (CPSC) روز گذشته از آمازون شکایت کرد تا این خرده […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا از آمازون شکایت کرده و خواهان آن است این خرده فروشی برای هزاران کالای معیوب که برای سلامت کاربران خطرناک هستند فراخوان صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا» (CPSC) روز گذشته از آمازون شکایت کرد تا این خرده فروشی آنلاین را مجبور کند برای صدها هزار کالای خطرناکی که در پلتفرمش می‌فروشد، فراخوان صادر کند.

این آژانس ادعا می‌کند آمازون از لحاظ قانونی مسئولیت دارد برای محصولاتی که خطر جراحت یا مرگ برای مصرف کنندگان دارند، فراخوان صادر کند.

این محصولات شامل ۲۴ هزار ردیاب مونوکسید کربن معیوب ، ۴۰۰ هزار سشوار بدون محافظ شوک و برق گرفتگی و البته هزاران لباس خواب کودک هستند که آتش می‌گیرند.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما باید با شیوه کارآمدتر شدن این پلتفرم های فروش کالاهای طرف سوم و همچنین بهترین شیوه برای حمایت از مصرف کنندگان آمریکایی اقداماتی انجام دهیم.

این رگولاتور اضافه کرده آمازون اقدامات نا مشخصی در قبال برخی محصولاتش انجام داده اما این موارد کافی نیستند.

از سوی دیگر این خرده فروشی آنلاین در بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز مشخص نیست چرا CPSC درخواست اش برای گسترش برنامه فراخوان کالا را رد کرده یا شکایت کرده است. این درخواست شامل کالاهایی می‌شود که توسط شرکت‌های طرف سوم فروخته می‌شود.

آمازون ادعا می‌کند انبوهی از کالاهای خطرناک را از فروشگاه‌هایش حذف کرده و پول مشتریان را به طور کامل پرداخت کرده است.