آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برنامه خود برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی شرکت هواوی را قطعی کرد تا این شرکت چینی از شبکه مخابراتی ایالات متحده اخراج شود. به گزارش فارس به نقل از رویترز، کمیسیون یادشده به اتفاق آرا چنین حکم کرد که برنامه ای ۱٫۹ میلیارد دلاری را برای جایگزینی تجهیزات تولید […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برنامه خود برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی شرکت هواوی را قطعی کرد تا این شرکت چینی از شبکه مخابراتی ایالات متحده اخراج شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کمیسیون یادشده به اتفاق آرا چنین حکم کرد که برنامه ای ۱٫۹ میلیارد دلاری را برای جایگزینی تجهیزات تولید شده شرکت هواوی در مناطق روستایی آمریکا اجرا کند و به تولیدات هواوی و نیز شرکت چینی زد تی ای از تولیدات شرکت های آمریکایی و اروپایی استفاده کند.

آمریکا مدتهاست به بهانه های امنیتی قصد دارد مانع از استفاده از سخت افزارهای چینی در شبکه های تلفن همراه، اینترنت و غیره در ایالات متحده شود. در عین حال کارشناسان مستقل می گویند ادعاهای آمریکا بی اساس است و علت این فشارها نگرانی از تسلط چین بر بازار ارتباطات و مخابرات جهانی و به خصوص شبکه نسل پنجم تلفن همراه است.

دولت آمریکا سال گذشته اعلام کرده بود شرکت های آمریکایی حق ندارند بودجه ۸٫۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را به خرید از هواوی و زد تی ای اختصاص دهند.