آی‌سی‌تی نیوز – به دنبال انتشار اخباری درباره کشف بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز، شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد. به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام توانیر، بررسی های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷۰۰۰ ماینر را در […]

آی‌سی‌تی نیوز – به دنبال انتشار اخباری درباره کشف بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز، شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام توانیر، بررسی های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷۰۰۰ ماینر را در خود جای داده بود، معادل مصرف برق حدود ۸۰۰۰۰ خانوار با مصرف متعارف است.

خوشبختانه هماهنگی های لازم و بسیار خوبی میان صنعت برق، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص وجود دارد که آمار ۲۰۰ هزار دستگاه کشف شده نیز نتیجه همین همکاری هاست.

برخلاف آنچه در خبرها بیان می شود، شناسایی مراکزی که به استخراج غیرمجاز رمزارز مشغول هستند چون از روش های غیرمتعارف و غیرمعمول برای تامین برق دستگاه های خود استفاده می کنند، راحت نیست و باید از روش های پیچیده ای و فنی برای شناسایی آنها استفاده کرد.