آی‌سی‌تی نیوز – نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه تا سال ۲۰۳۰ دسترسی به اینترنت را در سراسر کشور فراهم می‌کند. به گزارش فارس، میخائیل ولادیمیروویچ میشوستین، رئیس سابق خدمات مالیاتی فدرال روسیه که از سال گذشته به‌عنوان نخست‌وزیر این کشور فعالیت می‌کند، گفت: روسیه تا سال ۲۰۳۰ دسترسی به اینترنت را در سراسر کشور فراهم […]

آی‌سی‌تی نیوز – نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه تا سال ۲۰۳۰ دسترسی به اینترنت را در سراسر کشور فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، میخائیل ولادیمیروویچ میشوستین، رئیس سابق خدمات مالیاتی فدرال روسیه که از سال گذشته به‌عنوان نخست‌وزیر این کشور فعالیت می‌کند، گفت: روسیه تا سال ۲۰۳۰ دسترسی به اینترنت را در سراسر کشور فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رفع نابرابری دیجیتالی همچنان در اولویت دولت است.

رئیس جمهور روسیه اوایل سال ۲۰۲۱ در جلسه‌ای اعلام کرد، در صورت اقدامات خصمانه علیه کشور ممکن است سرویس‌های اینترنت خارجی قطع شوند.

نخست‌وزیر روسیه در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در آموزش آنلاین امنیت سایبری بین المللی Cyber ​​Polygon، گفت: بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه پایه در سال ۲۰۲۱ نصب خواهد شد.

میخائیل ولادیمیروویچ میشوستین ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم که مردم می‌توانند به وب در سراسر خاک روسیه، از جمله دورترین نقاط دسترسی داشته باشند و این مهم را تا سال ۲۰۳۰ فراهم خواهیم کرد. ما بیش از هزار ایستگاه پایه را در اوایل سال جاری نصب خواهیم کرد تا دسترسی به وب را سازماندهی کنیم.

نخست وزیر روسیه با بیان اینکه رفع نابرابری دیجیتالی همچنان در اولویت دولت است، افزود دسترسی رایگان به اینترنت به معیار مهمی برای کیفیت زندگی در دنیای مدرن تبدیل شده است.

وی گفت: آوردن اینترنت به دورترین نقاط کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این امر به معنای صرفاً اطلاعات نیست بلکه گزینه‌های جدیدی نیز از نظر اشتغال است.

میخائیل ولادیمیروویچ میشوستین تأکید کرد: نه تنها بازار کار بلکه سایر حوزه‌های اقتصادی نیز تحت تأثیر تحول دیجیتال تغییر کردند. هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء بطور فعالانه در زیرساخت‌های تولید و حمل و نقل، موسسات پزشکی، سازمان‌های دولتی و بخش‌های مختلف فشرده علمی گسترش می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: فناوری‌های واقعیت افزوده و یادگیری ماشین صنعت و بخش انرژی را دگرگون می‌کنند و چشم اندازهای جدید و سازگار با محیط زیست را برای توسعه باز می‌کنند.

میشوستین در پایان گفت: توسعه سریع واکسن‌های ویروس کرونا بدون استفاده از فناوری‌های مدرن امکان پذیر نیست. استفاده از هوش مصنوعی سرعت بخشیدن به کار تحقیقاتی را امکان پذیر می‌کند، بنابراین تولید داروهای جدید به زمان بسیار کمتری نیاز دارد.