آی‌سی‌تی نیوز – کمبود جهانی تراشه به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از صنایع موجب شده تا قاچاق این محصول پیشرفته دنیای فناوری افزایش یابد. به گزارش فارس به نقل از رجیستر، ماموران گمرک هنگ کنگ موفق به شناسایی و کشف ۲۵۶ پردازنده شرکت اینتل شدند که توسط قاچاقچیان با نوار چسب به […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمبود جهانی تراشه به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از صنایع موجب شده تا قاچاق این محصول پیشرفته دنیای فناوری افزایش یابد.

به گزارش فارس به نقل از رجیستر، ماموران گمرک هنگ کنگ موفق به شناسایی و کشف ۲۵۶ پردازنده شرکت اینتل شدند که توسط قاچاقچیان با نوار چسب به دور بدن آنها بسته شده است.

این پردازنده های اینتل از نوع Core i7-10700 و Core i9-10900K بوده و ارزش آنها بالغ بر ۱۲۳ هزار دلار برآورد شده است.

حمل این تراشه ها توسط رانندگان یک کامیون در هنگ کنگ انجام شده است. آنها قصد داشتند از پل هنگ کنگ – ژوهای – ماکائو عبور کنند. اگر چه در جریان جستجوی خود کامیون اقلام قاچاق کشف نشد، اما در زمان بازرسی ماموران به حالت غیرعادی بدن رانندگان مشکوک شده و اقلام قاچاق را شناسایی کردند.

کشف این محموله در تاریخ ۱۶ ژوئن رخ داده و ده روز بعد نیز ۵۲ تراشه دیگر اینتل در کامیون دیگری کشف شد که در همین مسیر در حال حرکت بود. این بار تراشه ها بین صندلی راننده و مسافر جاسازی شده بودند. از جمله دیگر اقلام قاچاق شناسایی شده توسط پلیس هنگ کنگ می توان به حدود ۲۲۰۰ سی پی یو، بیش از هزار واحد رم و در حدود ۶۳۰ گوشی هوشمند اشاره کرد. ارزش کل این اقلام در حدود ۴ میلیون دلار برآورد شده است.

به نظر می رسد تا زمانی که مشکل کمبود تراشه های رایانه ای در جهان برطرف نشود، قاچاق این محصول پرطرفدار نیز ادامه یابد. در عین حال در هنگ کنگ برای این نوع تخلفات و موارد قاچاق جریمه های حداکثر ۲ میلیون دلاری و تا ۷ سال زندان در نظر گرفته شده است.