آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل ایرانسل با انتشار یک پست اینستاگرامی، از آمادگی این اپراتور برای اطلاع‌رسانی همگانی برنامۀ روزانۀ قطعی برق، خبر داد. عباسی‌آرند، در این پست، تأکید کرده است که «ایرانسل در راستای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود، آمادگی دارد تا در صورت تمایل و همکاری شرکت توانیر، برنامۀ خاموشی روزانه را از طریق کانال‌های […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل ایرانسل با انتشار یک پست اینستاگرامی، از آمادگی این اپراتور برای اطلاع‌رسانی همگانی برنامۀ روزانۀ قطعی برق، خبر داد.
عباسی‌آرند، در این پست، تأکید کرده است که «ایرانسل در راستای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود، آمادگی دارد تا در صورت تمایل و همکاری شرکت توانیر، برنامۀ خاموشی روزانه را از طریق کانال‌های در دسترس عموم مردم، از جمله سوپراپلیکیشن‌های ایرانسل من و اسنپ و یا پیامک، به‌صورت رایگان، به هموطنان عزیز اطلاع‌رسانی کند.»

وی همچنین با انتشار پستی دیگر در فضای مجازی درباره قطعی برق و اینترنت نوشت: ” طی روز‌های اخیر، مجدداً بروز قطعی برق به صورت گسترده، موجب آسیب بر عملکرد بسیاری از کسب‌وکار‌ها شده و از جمله، بر سطح ارائۀ خدمات ارتباطی اپراتور‌های تلفن‌همراه، تأثیر منفی گذاشته و موجب شده تا برخی از مشترکان عزیز خدمات اینترنت همراه و اینترنت ثابت TDLTE ایرانسل نیز، گلایه‌های به حقی را در این زمینه ابراز کنند.

بنده و همکارانم در ایرانسل همواره در تلاشیم تا با هدف بهبود تجربۀ مشتری و ارائۀ خدمات با کیفیت به مشترکان عزیز، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه را حتی با وجود شرایط تحریم ظالمانه، به‌روز و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا حفظ کنیم و توسعه دهیم.

همان طور که در اطلاعیه مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۰ روابط عمومی ایرانسل نیز به اطلاع مشترکان گرامی رسیده بود، ایرانسل بر اساس اصل مشتری‌مداری، استاندارد‌های بین‌المللی و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، همیشه به دنبال آن است که رضایت مشترکان خود را تأمین کند و تأثیر قطعی برق را بر عملکرد سایت‌های ارتباطی به حداقل برساند و در این راستا، شرایطی را فراهم کرده است تا امکان بهره‌مندی سایت‌های ارتباطی از باتری‌های پشتیبان فراهم و در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامۀ فعالیت تجهیزات سایت‌های ارتباطی، از طریق این باتری‌ها تأمین شود.

علاوه بر این، در سایت‌های ارتباطی اصلی و مهم که علاوه بر تأمین ارتباط مشترکان با شبکه، وظیفۀ ارتباط چند سایت دیگر با شبکه را نیز بر عهده دارند، تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و حتی در برخی از سایت‌های اصلی، دیزل ژنراتور مستقر در سایت، در هنگام قطعی برق، وارد مدار می‌شود.

در همین راستا، باتری‌های به کار رفته در سایت‌های ارتباطی ایرانسل، در شرایط قطع برق، امکان ادامۀ خدمات‌رسانی چند ساعتۀ سایت را فراهم می‌کنند. با وجود این، در وضعیت فعلی، که خاموشی و قطعی مکرر و پیوستۀ برق، همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال رخ دادن است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.

امیدواریم تا با تلاش‌ها و پیگیری‌های مراجع مربوطه، از جمله وزارت نیرو، مشکل قطعی برق هر چه سریعتر حل شده و خدمات‌رسانی سایت‌های ارتباطی، بدون چالش قطعی برق، ادامه پیدا کند.”