ترامپ از فیسبوک و توییتر شکایت می‌کند
ترامپ از فیسبوک و توییتر شکایت می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایتی تنظیم کرده است. به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از «مارک زاکربرگ» و «جک دورسی»، مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایت کند. ترامپ که پیشتر از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سانسور نظرات و دیدگاه‌هایش انتقاد کرده قرار است ساعاتی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایتی تنظیم کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از «مارک زاکربرگ» و «جک دورسی»، مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایت کند.

ترامپ که پیشتر از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سانسور نظرات و دیدگاه‌هایش انتقاد کرده قرار است ساعاتی دیگر طرح این «دادخواهی سنخی» را اعلام کند.

پایگاه «آکسیوس» با گزارش این خبر به نقل از برخی منابع آگاه نوشت این جدیدترین تلاش از سوی ترامپ برای اقدام علیه توییتر و فیسبوک طی یک سال گذشته است.

شرکت توییتر به طور کلی حساب کاربری ترامپ را بسته و فیسبوک هم اخیراً اعلام کرد انسداد صفحه او در این رسانه را برای ۲ سال دیگر تمدید کرده است.

یک موسسه غیرخصوصی به نام «مرکز سیاست اول آمریکا» که مأموریتش را حفظ و تداوم‌بخشی به سیاست‌های ترامپ اعلام کرده گفته از اقدام رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت می‌کند.

دادخواهی‌های سنخی به نوعی شکایت قانونی گفته می‌شود که به نیابت از گروهی از افراد علیه گروه یا شخص دیگری مطرح می‌شود. آکسیوس نوشته این شکایت به ترامپ اجازه می‌دهد مدیران عامل فیسبوک و توییتر را تحت تعقیب قرار دهد.

آکسیوس مدعی شده ترامپ و دیگر سیاستمداران محافظه‌کار که منتقد نحوه عملکرد شبکه‌های اجتماعی هستند تا کنون نتوانسته‌اند مستندات موثقی درباره سوگیرانه بودن نحوه فعالیت این شبکه‌ها ارائه کنند.