آی‌سی‌تی نیوز – رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه دولت جدید باید تدوین برنامه هفتم توسعه را در دستور کار قرار دهد، گفت: توجه به فضای مجازی و آسیب های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد. سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از تشکیل دولت جدید یکی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه دولت جدید باید تدوین برنامه هفتم توسعه را در دستور کار قرار دهد، گفت: توجه به فضای مجازی و آسیب های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از تشکیل دولت جدید یکی از موضوعات مهمی که مطرح می‌شود، بودجه ۱۴۰۱ است و همچنین با توجه به اینکه امسال پایان برنامه ششم توسعه است طبیعتاً باید برای تدوین برنامه هفتم توسعه اقدام شود.

وی افزود: با تشکیل دولت جدید و با توجه به اتمام زمان برنامه ششم توسعه ضروری است که رئیس جمهور منتخب تدابیر لازم را برای تدوین لایحه قانونی برنامه هفتم توسعه انجام دهد تا زمان اجرای آن ۱۴۰۱ باشد و دولت بتواند در این بازه زمانی ۴ ساله برنامه‌های خود را به گونه‌ای تدوین کند که برنامه‌ها و وعده‌هایش عملیاتی شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه باید آنچه در سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ پیش بینی شد را عملیاتی کند، اظهار داشت: گرچه معتقدم در چهار برنامه قبلی به هر دلیلی نتوانستیم آنطور که باید به آنها عمل کنیم و به همین دلیل تحقق جامعه برخوردار که در سند چشم انداز ایران ۱۴۰۰ آمده، باید به گونه‌ای باشد تا مردم از رفاه، سلامت، نهاد مستقل خانواده تأمین اجتماعی پایدار، دسترسی و فرصت برابر و… برخوردار باشند و برنامه هفتم توسعه می‌تواند گامی برای نزدیک شدن به این چشم انداز باشد.

موسوی چلک گفت: در شروع کار دولت، تشکیل کابینه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت اما این نکته را باید مدنظر قرار دهیم که اجرای برنامه ششم توسعه تا پایان ۱۴۰۰ است بنابراین رئیس جمهور باید گروه ویژه‌ای را برای تدوین برنامه هفتم توسعه پیش بینی کند.

وی از آمادگی همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای تدوین برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: در انجمن مددکاران اجتماعی ایران بزرگترین کنفرانس امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را با همکاری بیش از ۹۰ سازمان و انجمن برگزار کردیم و آمادگی داریم اطلاعاتمان را در اختیار دبیرخانه برنامه هفتم توسعه قرار دهیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار داشت: نکته مهم در تدوین برنامه هفتم این است که زمان را نباید از دست دهند و با دقت کافی برنامه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد. همچنین واقع بینانه این برنامه نوشته شود و اهداف آن به گونه‌ای باشد که قابلیت اجرا و ارزیابی و سنجش را نیز داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توان امیدوار بود که با مدیریت بهینه منابع و زمان، ساختن جامعه برخوردار که از ویژگی‌های سند ایران ۱۴۰۴ است، محقق شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در تدوین برنامه هفتم توسعه مهم است تغییراتی است که در جامعه با آن مواجه هستیم و همچنین تغییراتی که پیش روی ما قرار دارد که ممکن است در سند ایران ۱۴۰۴ دیده نشده باشد از جمله فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

موسوی چلک گفت: این موارد موضوعاتی است که در شرایط فعلی جامعه پیش از گذشته مشاهده می‌شود و باید مد نظر قرار گیرند. آسیب شناسی برنامه‌های توسعه قبلی، شناخت قدرت و ضعف‌های برنامه‌های قبل و تهدیدها و فرصت‌های پیش رو می‌تواند برنامه هفتم توسعه را یک برنامه دقیق‌تر، عینی‌تر، اجرایی تر و قابل سنجش تر کند.

وی تاکیدکرد: در انجمن مددکاران اجتماعی، آمادگی هر گونه همکاری با دولت برای تدوین برنامه هفتم توسعه را داریم و مهم این است که حوزه اجتماعی به گونه‌ای عمل کند که رضایت اجتماعی بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.