آی‌سی‌تی نیوز – حمله کنندگان به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه سعی دارند محتوای مربوط به این رویداد را در شبکه های اجتماعی و موبایل حذف کنند چرا که پلیس دستگیری شرکت کنندگان در این رویداد را آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، حدود ۴۹ نفر از افرادی که متهم […]

آی‌سی‌تی نیوز – حمله کنندگان به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه سعی دارند محتوای مربوط به این رویداد را در شبکه های اجتماعی و موبایل حذف کنند چرا که پلیس دستگیری شرکت کنندگان در این رویداد را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، حدود ۴۹ نفر از افرادی که متهم هستند در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی حضور داشته‌اند، سعی کرده‌اند عکس‌ها، ویدئوها و متن‌ها را از موبایل‌ها و حساب‌های شبکه اجتماعی شان حذف کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از بررسی اسناد مربوط به دادگاه این گزارش را منتشر کرده است. به گفته مقامات شرکت کنندگان در این شورش تصاویر و ویدئوهای متعددی را منتشر کردند و بعداً متوجه شدند ممکن است محتوای منتشر شده به عنوان مدرکی علیه شأن استفاده شود.

در گزارش این خبرگزاری به چند مورد اشاره شده که پست‌های حساب کاربری متهمان به شرکت در شورش با اظهارات آنها به پلیس درباره شورش تناقض داشته است.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی صدها نفر از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره هجوم بردند تا اعتراض خود به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان دهد. در همین راستا بیش از ۵۰۰ نفر در ارتباط با شورش دستگیر شدند.

پس از حمله، سناتور مارک وارنر از اپراتورهای موبایل و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی خواست تا محتوا و اطلاعات مربوط به این حمله را حفظ کنند.

این در حالی است که روز گذشته نشریه واشنگتن پست فاش کرد وزارت دادگستری آمریکا فرایند دستگیری افرادی را آغاز کرده که با حمله به خبرنگاران و افرادی که وقایع شورش را ثبت می‌کردند، به تجهیزات آنها آسیب رساندند. این افراد به جرم اقدام به خشونت و تخریب اموال کنگره متهم می‌شوند.