آی‌سی‌تی نیوز – دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک موظفند،‌هنگام ثبت نام برای دریافت کد بورسی فهرست همه کارگزاری‌ها را معرفی کنند و اگر انحصاری نام دو کارگزاری را به مردم پیشنهاد کنند،‌این کار تخلف است. روح‌الله میرصانعی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که شما سال […]

آی‌سی‌تی نیوز – دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک موظفند،‌هنگام ثبت نام برای دریافت کد بورسی فهرست همه کارگزاری‌ها را معرفی کنند و اگر انحصاری نام دو کارگزاری را به مردم پیشنهاد کنند،‌این کار تخلف است.

روح‌الله میرصانعی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که شما سال گذشته خبر دادید که تا شهریور ۹۹ برخی از شرکت‌های کارگزاری بورسی وارد بورس می‌شوند، اکنون چه اتفاقی افتاده است که وی گفت: ما دنبال این هستیم که برخی از شرکت‌های کارگزاری بزرگ تبدیل به سهامی عام شوند و در بورس پذیرش بگیرند، اما باید اساسنامه این شرکت‌ها و تبدیل شدن به سهامی عام را سازمان بورس تهیه کند و به محض اینکه این اساسنامه فراهم شود برخی از شرکت‌های کارگزاری تمایل دارند که در بورس پذیرش بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت کارگزاری آماده ورود به بورس و تبدیل شدن به شرکت سهامی عامل دارند و منتظر اساسنامه مصوب سازمان بورس هستند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار اظهار داشت: شرکت‌های کارگزاری اعلام آمادگی کردند و ما هم اعلام آمادگی کردیم که اگر اساسنامه تبدیل شدن شرکت‌های کازگراری به سهامی عام تهیه شود، برخی از این کارگزاری‌ها وارد بورس می‌شوند.

میرصانعی در مورد شکسته شدن انحصار صدور مجوز کارگزاری گفت: صدور مجوزهای جدید شروع شده سازمان بورس فراخوان داده است و متقاضیان برای احداث کارگزاری تقاضای خود را به بورس ارائه کرده‌اند اما هنوز مجوز جدیدی برای تأسیس کارگزاری صادر نشده است.

وی افزود: در حال حاضر مانند گذشته ۱۰۸ شرکت کارگزاری بورس در کشور داریم.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر سامانه جدید معاملات بورس معرفی شود آیا این سامانه با کارگزاری‌ها هم هماهنگ شده است، عنوان کرد: ما در جریان سامانه جدید معاملات نیستیم.

میرصانعی در مورد اینکه اکثر دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک هنگام ثبت‌نام مردم برای گرفتن کد بورسی فقط نام دو کارگزاری «م» و «الف» را به مردم معرفی می‌کنند و مردم از باقی کارگزاری‌ها که ۱۰۶ کارگزاری هستند، اصولاً اطلاعی ندارند که بخواهند در آنها ثبت‌نام کنند، گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده این تخلف دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک است. آنها مؤظف هستند فهرست همه ۱۰۸ کارگزاری را در معرض دید مردم قرار دهند و مردم خودشان انتخاب کنند که از طریق کدامیک از کارگزاری‌ها می‌خواهند وارد بورس شوند اما اگر فقط دو کارگزاری را به مردم معرفی کنند، این تخلف دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک است.