آی‌سی‌تی نیوز – یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا ضمن اعلام این که حدود ۲۰۰ شرکت در این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفتند، مدعی شد یک گروه باج‌افزاری روس مسئول این حملات است. به گزارش فارس، طبق اعلام یک شرکت آمریکایی امنیت سایبری، نزدیک به ۲۰۰ شرکت آمریکایی مورد حمله «عظیم» باج افزاری قرار […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا ضمن اعلام این که حدود ۲۰۰ شرکت در این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفتند، مدعی شد یک گروه باج‌افزاری روس مسئول این حملات است.

به گزارش فارس، طبق اعلام یک شرکت آمریکایی امنیت سایبری، نزدیک به ۲۰۰ شرکت آمریکایی مورد حمله «عظیم» باج افزاری قرار گرفته‌اند.

شرکت «هانترس لبز» (Huntress Labs) اعلام کرد این هک شرکت فناوری «کاسیا» (Kaseya) مستقر در فلوریدا را هدف قرار داد و بعد از طریق شبکه‌هایی که از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر شد. شرکت هانترس لبز همچنین ادعا کرد معتقد است گروه باج افزاری «رِویل» (REvil) مرتبط با روسیه مسئول این حمله است.

شرکت کاسیا در بیانیه‌ای که روی وبسیات خود قرار داد، افزود در حال تحقیق درباره یک حمله احتمالی است.

آژانس امنیت سایبری و زیر ساخت ایالات متحده که یک آژانس فدرال است هم در بیانیه‌ای اعلام کرد برای مقابله با این حمله وارد عمل شده است.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، این حمله عصر جمعه (به وقت محلی) در حالی رخ داد که شرکت‌های آمریکایی در سراسر این کشور در حال تعطیل کردن برای آخر هفته مصادف با روز استقلال بودند.

شرکت آمریکایی مورد حمله واقع شده اعلام کرد یکی از برنامه‌های کاربردی آن که سرورهای شرکتی، رایانه‌ها و دستگاه‌های شبکه را اجرا می‌کند، به خطر افتاده است. این شرکت از مشتریان خود که از ابزار VSA استفاده می‌کنند خواست سرورهای خود را فوراً خاموش کنند.

شرکت فناوری کاسیا همچنین اعلام کرد که شرکت‌های معدودی تحت تاثیر قرار گرفتند، اما شرکت هانترس لبز گفت تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت متاثر شده‌اند و این تعداد در حال افزایش است. مشخص نیست کدام شرکت‌ها هدف قرار گرفته‌اند و یک نماینده شرکت کاسیا هم از ارائه جزئیات به بی‌بی‌سی در این خصوص خودداری کرد.

در وبسایت کاسیا قید شده که این شرکت در بیش از ۱۰ کشور با بالغ بر ۱۰ هزار مشتری فعالیت دارد.

اتهام‌زنی جدید در حالی است که سفارت روسیه در واشنگتن روز جمعه ادعای آژانس‌های امنیتی انگلیس و آمریکا علیه این کشور را رد کرد.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

دیروز (جمعه) هم سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد امیدوار است آمریکایی‌ها از طرح ادعاهای بی‌اساس دست برداشته و در عوض بر روی همکاری با روسیه برای مبارزه با جرائم سایبری تمرکز کنند.

روز پنجشنبه چند نهاد امنیتی از جمله آژانس امنیت ملی، وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به همراه مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس مدعی شدند جاسوسانی از ارتش روسیه، به ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا رخنه کرده و تلاش کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور مداخله کنند.

این آژانس‌های امنیتی همچنین مدعی شدند، جاسوسان روسی از طریق وی‌پی‌اِن‌ها، صدها حمله علیه اهداف دولتی و خصوصی آمریکا انجام داده‌اند.

این در حالی است که آمریکا، روسیه و ۲۳ کشور دیگر هفته گذشته توافق درباره حملات سایبری را تجدید کردند. بر اساس این توافق، طرف‌ها نباید در شرایط صلح به زیرساخت‌های حیاتی یکدیگر حمله سایبری کرده و از پناه‌ دادن به مجرمان سایبری و هکرها نیز خودداری کنند.