آمازون: لینا خان از ما تحقیق نکند!
آمازون: لینا خان از ما تحقیق نکند!

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمازون به طور رسمی از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا درخواست کرده که لینا خان رئیس این کمیسیون از تحقیقات در مورد انحصارطلبی این شرکت کنار گذاشته شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بر اساس درخواست ۲۵ صفحه‌ای این شرکت، لینا خان در مورد حقایق و مسائل حقوقی مربوط […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمازون به طور رسمی از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا درخواست کرده که لینا خان رئیس این کمیسیون از تحقیقات در مورد انحصارطلبی این شرکت کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بر اساس درخواست ۲۵ صفحه‌ای این شرکت، لینا خان در مورد حقایق و مسائل حقوقی مربوط به این پرونده قضائی پیش داوری داشته و به همین علت نباید در تحقیقاتی که آمازون موضوع و متهم آن است، مشارکت داشته باشد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، لینا خان را به عنوان رئیس کمیسیون مذکور منصوب کرده و طرح چنین درخواستی موجب حیرت ناظران و تحلیلگران شده است.

لینا خان از منتقدان همیشگی شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا مانند آمازون بوده و همیشه آنها را به انحصارطلبی تجاری و تلاش برای کنار زدن رقبای کوچک‌تر و حذف آنها از بازار متهم کرده است.

لینا خان در سال ۲۰۱۷ مقاله‌ای در ژورنال حقوقی دانشگاه ییل منتشر کرده و تصریح کرده بود قوانین و سیاست‌های آمریکا هرگز به اندازه کافی برای مسئول نگهداشتن شرکت‌هایی مانند آمازون کافی نبوده است.

آمازون با استناد به همین مقاله و مقالات و اظهارات دیگر لینا خان مدعی شده که با توجه به اصرار وی مبنی بر نقض قوانین ضد انحصار توسط آمازون، یک ناظر منطقی نتیجه می‌گیرد که او دیگر نمی‌تواند با ذهنی باز و آزاد به دفاعیات آمازون گوش دهد.

لیناخان سابقه همکاری ۱۶ ماهه با کمیته فرعی ضد انحصار وابسته به کمیته قضائی کنگره آمریکا را دارد که در مورد عملکرد آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل تحقیق می‌کردند.

تحقیقات ضد انحصار از آمازون وقتی وارد مرحله تازه‌ای شد که این شرکت از برنامه خود برای خرید استودیوی فیلم سازی متروگلدن میر به قیمت ۸.۴۵ میلیارد دلار خبر داد.