آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با ادعای افزایش دنبال کنندگان صفحات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، افزود: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با ادعای افزایش دنبال کنندگان صفحات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، افزود: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران می باشد و به جهت انجام تبلیغات و افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاه خود با هدف افزایش فروش و با توجه به ناآشنا بودنش با مباحث این حوزه با جستجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش دنبال کنندگان تضمینی صفحه وی را داشته است.

وی افزود: شاکی ادامه داده که پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی از من درخواست واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت انجام کار را داشت و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم این مبلغ را به حساب او واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

ویادامه داد: بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از شهرهای اطراف تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در طی روند بررسی پرونده به تعداد مالباختگان پرونده اضافه می شد، ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تاکنون از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده است، توصیه کرد: به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.