آی‌سی‌تی نیوز – اگر چه یک قاضی فدرال در آمریکا شکایت کمیسیون فدرال تجارت این کشور در مورد انحصارطلبی تجاری فیس بوک را رد کرد، اما پیگیری این موضوع ممکن است ادامه یابد. به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در صورت تمایل می تواند شکایت الحاقی جدیدی […]

آی‌سی‌تی نیوز – اگر چه یک قاضی فدرال در آمریکا شکایت کمیسیون فدرال تجارت این کشور در مورد انحصارطلبی تجاری فیس بوک را رد کرد، اما پیگیری این موضوع ممکن است ادامه یابد.

به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در صورت تمایل می تواند شکایت الحاقی جدیدی را بر علیه فیس بوک مطرح کند یا ادعاهای خود را با طراحی یک روند قضایی جدید از نو شروع کند.

ارزش سهام فیس بوک با رد شکایت علیه این شرکت رشد کرده و مقدار سرمایه این شرکت در بازار برای اولین بار از یک تریلیون دلار فراتر رفته است.

لیان خان نامزد جدید پست کمیسیونر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز فردی است که به طور جدی مخالف کنترل انحصاری فضای اینترنت توسط شرکت های بزرگ تجاری است و معتقد است آنها اجازه تنفس و رقابت سالم را به رقبای خود نمی دهند.

بنابراین احتمال زیادی می رود که این کمیسیون شکایت جدیدی را بر علیه فیس بوک تنظیم کند و برای جدا کردن واتس اپ و اینستگرام از این شبکه اجتماعی دوباره وارد عمل شود. سخنگوی کمیسیون مذکور تصریح کرده در حال بررسی شرایط است تا بهترین تصمیم را بگیرد.