آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگر قرار است دارایی‌های ما تبدیل به جنس سایبری شود و در این فضا نگهداری شود، قلمرو ملی باید در فضای سایبر و نظام حکمرانی کشور تعریف شود و کشور ما نیازمند یک نظام حکمرانی بومی در فضای سایبری است. سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با میزان، […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگر قرار است دارایی‌های ما تبدیل به جنس سایبری شود و در این فضا نگهداری شود، قلمرو ملی باید در فضای سایبر و نظام حکمرانی کشور تعریف شود و کشور ما نیازمند یک نظام حکمرانی بومی در فضای سایبری است.
سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم بومی‌سازی محصولات دفاعی در مقابل تهدیدات سایبری، گفت: فضای سایبر، آمیخته با فرصت و تهدید است و برای بهره برداری حداکثری از فرصت‌ها باید مراقب تهدید‌ها باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه آمریکا ادعای مرکزیت زیرساخت‌های سایبری جهان را داراست، تصریح کرد: با این حال شدت آسیب پذیری آمریکا به دلیل توسعه فضای سایبری نیز افزایش یافته است و آن‌ها امروز ساکن خانه‌های شیشه‌ای هستند.

جلالی با اشاره به ضرورت نگاه جدی به ابعاد فرصت و تهدید فضای سایبری، اضافه کرد: تجربه پرداخت به این موضوعات برای جهانیان فراهم شده است و ما هم در این رابطه باید گام‌های جدی برداریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بر لزوم بومی‌سازی زیرساخت‌های اصلی فضای سایبر در کشور تأکید کرد و افزود: باید زیرساخت‌های اصلی فضای سایبر با رویکرد بومی‌سازی، حتماً تقویت شود و این مهم برای حضور مقتدر و حداکثری در فضای سایبری جهان باید دنبال شود.

جلالی با اشاره به اینکه قلمرو ملی باید در فضای سایبر و نظام حکمرانی کشور تعریف شود، تصریح کرد: اگر قرار است دارایی‌های ما تبدیل به جنس سایبری شود و در این فضا نگهداری شود، قلمرو ملی باید در فضای سایبر و نظام حکمرانی کشور تعریف شود و کشور ما نیازمند یک نظام حکمرانی بومی در فضای سایبری است.

سردار جلالی با بیان اینکه اساسا واژه اینترنت ملی دقیق نیست و ایجاد ابهام می‌کند، گفت: شبکه ملی اطلاعات یک فضای امن و پرسرعت داخلی با هدف صیانت از دارایی‌های حیاتی سایبری شده کشور و در کنار اینترنت جهانی است و حتی می‌تواند سرعت اینترنت در ایران را نیز برای کاربران افزایش دهد که مثال آن مدل کشوری همچون کره جنوبی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز فضای سایبری جهانی قادر به دفاع از حقوق و منافع مردم نیست، اظهار داشت: با استفاده از قلمرو ملی باید در فضای سایبر و نظام حکمرانی از منافع کشور در برابر تهدیدات سایبری دفاع کنیم و طبق تأکیدات فرمانده معظم کل قوا، مردم از خدمات و سرویس‌های این فضا راحت، ایمن و بی دغدغه استفاده کنند.

جلالی تاکید کرد: امیدواریم مسأله حکمرانی ملی در فضای سایبری به دور از جوسازی‌ها و در یک فضای عقلانی و مبتنی بر تامین منافع ملی پیش رود.