آی‌سی‌تی نیوز – طبق آخرین اخبار مربوط به ریجستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور، تبلت‌های برند Lenovo از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت‌ها از دوم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن‌همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت یا همان طرح ریجستری، تنها گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق آخرین اخبار مربوط به ریجستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور، تبلت‌های برند Lenovo از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت‌ها از دوم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن‌همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت یا همان طرح ریجستری، تنها گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مهم‌ترین اثرگذاری این طرح، حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت است.

باتوجه به هدف و تأثیر اجرای طرح ریجستری برای تمامی تجهیزات الکترونیکی سیم‌کارت‌خور، تصمیم بر آن بود طرح مذکور در دو فاز ساماندهی گوشی‌های هوشمند همراه و تبلت‌ها اجرایی شود.

به همین منظور انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درخصوص تأخیر در اجرای این طرح برای تبلت‌ها اعلام کرده بود که بیش از ۸۰ درصد از تبلت‌ مورد نیاز کشور به‌صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می‌شود و طرح رجیستری هم برای آن‌ها اجباری نیست! در نتیجه، هنگامی که رجیستری برای تبلت انجام نمی‌شود، بازار قاچاق این کالا رونق پیدا می‌کند و برای بازرگانان نیز صرفه اقتصادی ندارد.

درنهایت در تاریخ چهارم تیرماه در توئیتی توسط انجمن واردکنندگان موبایل اعلام شد سخنگوی گمرگ بیان کرده است که تبلت برند Lenovo از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر برندها از دوم مردادماه به‌شرط هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط به‌محض ورود به کشور مشمول رجیستر می‌شوند.

همچنین اعلام شد افرادی که دارای دستگاه‌های الکترونیکی سیم‌کارت‌خور هستند، باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه‌ قرار دهند و آن را روشن و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از خدمات‌دهی دستگاه خود مطمئن شوند.