آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های مقابله با هک مودم‌های خانگی را تشریح کرد. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بی سیم یا وایرلس اشاره و […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های مقابله با هک مودم‌های خانگی را تشریح کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بی سیم یا وایرلس اشاره و اظهار داشت: از این طریق افراد می‌توانند بدون اتصال کابلی از طریق لب تاپ ، رایانه و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند اما راه‌ها و ابزارهای نفوذ و هک وای فای بسیار زیاد و در دسترس است.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ساده می‌توان مانع از هک این گونه تجهیزات شد تصریح کرد: ایجاد یک پسورد اختصاصی و قوی، چک کردن افراد استفاده کننده از اینترنت اشتراک گذاری شده و غیرفعال کردن وای فای مودم هنگام خروج از خانه از جمله راه‌های مقابله با هک وای فای و افزایش امنیت آن است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: برای ساخت یک پسورد اختصاصی قوی لازم است به بخش Administration setting مودم وارد شده و نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض admin/ admin را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط نظیرWho’sOnMyWifi می توان به دسترسی افراد غیر پی برد خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات تا حد زیادی حریم خصوصی حفاظت خواهد شد.