ایرانی‌ها سال قبل ۱۵ میلیون موبایل خریدند
ایرانی‌ها سال قبل ۱۵ میلیون موبایل خریدند

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: پارسال از مجموع ۱۶ میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارده به کشور، تعداد ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه فعال و مصرف شد. «محمدرضا عالیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال ۹۸ مجموع واردات تلفن همراه به کشور ۱۵ میلیون و ۳۸ هزار […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: پارسال از مجموع ۱۶ میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارده به کشور، تعداد ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه فعال و مصرف شد.

«محمدرضا عالیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال ۹۸ مجموع واردات تلفن همراه به کشور ۱۵ میلیون و ۳۸ هزار دستگاه بود که از این تعداد ۱۴ میلیون دستگاه فعال شد.

وی درباره افزایش واردات تلفن همراه و استقبال کاربران، گفت: افزایش بیش از یک میلیونی واردات تلفن همراه نسبت به سال قبل به دلیل شیوع کرونا و سوق پیدا کردن آموزش و کسب و کار به سمت فضای مجازی بوده است و محدودیت‌ها و تغییر سبک زندگی افراد باعث شد تا مصرف تلفن همراه در کشور افزایش یابد.

عالیان تاکید کرد: سال ۲۰۱۸ در جهان با افول تلفن همراه مواجه شدیم اما کرونا بازی را عوض کرد، تصور این بود که تلفن همراه در آینده از نظر میزان فروش رشدی نخواهند داشت و در یک مسیر خطی پیش خواهد رفت اما با پاندمی کرونا کل دنیا با افزایش فروش تلفن همراه مواجه شد.

وی درباره سهم برندهای مختلف از بازار تلفن همراه، خاطرنشان‌کرد: سال گذشته سامسونگ ۵۶ درصد، نوکیا ۱۷ درصد، هواوی ۹ درصد و شیائومی هفت درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند و رتبه پنجم متعلق به اپل است.

این مقام صنفی یادآوری‌کرد: پارسال سامسونگ تقریبا ۲ درصد از سهم بازار را از دست داد و شیائومی با رشد خیره‌کننده صاحب ۲۹ درصد سهم بازار شد.

وی ادامه‌داد: اکنون اپل ۶ درصد سهم بازار را دارد و دو برند هواوی با سهم ۶ درصدی و نوکیا با پنج درصد، افت چشمگیری را شاهد بودند.

به گزارش ایرنا، پیرو مصوبه بهمن‌ماه سال ۹۸ شورای عالی فضای مجازی مبنی بر دستیابی به ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند با استفاده از محصولات بومی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی فعال در حوزه تولید و واردات گوشی همراه هوشمند، «طرح جامع حمایت از توسعه زیست‌بوم همراه، توسعه بازار و فناوری تولید گوشی‌های هوشمند داخلی» را تدوین کرد.

به گفته «ستار هاشمی» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایان دوره پنج ساله اجرای طرح حمایت از تولید گوشی داخلی با تولید ۱۴ میلیون دستگاه تلفن همراه، ۴۳ هزار شغل پایدار مستقیم و غیرمستقیم و بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی همراه خواهد شد.