آی‌سی‌تی نیوز –طبق شاخص‌های شرکت امنیت اینترنتی ESET، روسیه بیشترین آسیب را از تهدیدهای ارز مجازی در سه ماهه اول سال جاری میلادی دیده‌ است و پس از آن تایلند و پرو قرار دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، شرکت امنیت اینترنتی ESET اعلام کرد افزایش تقاضا برای ارز های مجازی […]

آی‌سی‌تی نیوز –طبق شاخص‌های شرکت امنیت اینترنتی ESET، روسیه بیشترین آسیب را از تهدیدهای ارز مجازی در سه ماهه اول سال جاری میلادی دیده‌ است و پس از آن تایلند و پرو قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، شرکت امنیت اینترنتی ESET اعلام کرد افزایش تقاضا برای ارز های مجازی تاثیر مستقیمی بر رشد تهدید‌های ارزی داشته که در نیمه دوم ۲۰۲۰ آغاز و در ۲۰۲۱ هم ادامه پیدا کرده است.

طبق گزارش این شرکت، با قدرت گرفتن ارزهای مجازی، تعداد بدافزارهایی که به دنبال سودجویی از آنها بوده‌اند هم افزایش یافته است. استخراجکنندگان ارز مجازی یکی از عوامل اصلی رشد تهدیدهای ارزی بوده‌اند. این تهدیدها ۲۲ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ افزایش یافته‌اند.

در این گزارش آمده است:«کشورهایی که طبق شاخص‌های ESET بیشترین آسیب را از تهدیدهای ارز مجازی دیده‌اند، روسیه با ۸٫۹ درصد و به دنبال آن تایلند و پرو با ۵٫۶ و ۵٫۳ درصد بوده‌اند».

از نظر جغرافیایی، بیشتر تهدیدهای اینترنتی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در روسیه، ژاپن، پرو، لهستان و فرانسه ردیابی شده است.

افزایش ارزش ارزهای مجازی در ماه‌های اخیر احتمال این جرائم سایبری را بالا برده است. طبق گزارش این شرکت، نمونه‌های نگران کننده تخلفات سایبری با سوء استفاده از بی‌قباتی ارزهای مجازی و با تمرکز بر سود بالا در سرمایه گذاری ‌ا رو به افزایش است.