آی‌سی‌تی نیوز – شرکت گوگل آمریکا موافقت کرده تا به خاطر سوءاستفاده از قدرت در تبلیغات آنلاین، ۲۶۸ میلیون دلار جریمه به دولت فرانسه پرداخت کند. به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت گوگل قصد دارد، برای مصالحه با فرانسه به خاطر سوءاستفاده از قدرت در فضای اینترنت و ارائه خدمات تبلیغاتی ۲۲۰ میلیون […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت گوگل آمریکا موافقت کرده تا به خاطر سوءاستفاده از قدرت در تبلیغات آنلاین، ۲۶۸ میلیون دلار جریمه به دولت فرانسه پرداخت کند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت گوگل قصد دارد، برای مصالحه با فرانسه به خاطر سوءاستفاده از قدرت در فضای اینترنت و ارائه خدمات تبلیغاتی ۲۲۰ میلیون یورو معادل ۲۶۸ میلیون دلار جریمه بپردازد.

سازمان رقابت فرانسه اعلام کرد که گوگل به شکلی ناعادلانه شرکت‌ها را به سوی سرورهای تبلیغاتی خود هدایت کره و این قضیه به ضرر رقبا بوده است. در کنار این جریمه سنگین گوگل قول داده تا این مشکل را برطرف کرده و شرایط را برای حضور رقبای شخص ثالث در حوزه تبلیغات اینترنتی فراهم کند.

ایزابل دسیلوا، رئیس سازمان رقابت فرانسه طی بیانیه‌ای که امروز منتشر شده اعلام کرده که تصمیم اعمال این جریمه سنگین علیه گوگل بسیار مهم بود؛ چراکه برای نخستین بار در جهان بود که برای مقابله با الگوریتم‌های پیچیده مناقصه‌ای اقدامی صورت گرفته است.

اخیرا دولت فرانسه اقدام به انجام تحقیقاتی در زمینه عملکرد شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، اپل و فیسبوک در اجرای اقدامات ضد رقابتی کرده است. در حالی که گوگل در این زمینه جریمه شد، اما فیسبوک تلاش کرد تا طی هفته گذشته با ارائه تعهداتی از جریمه شدن فرار کند.

جریمه گوگل به خاطر شکایت روزنامه فرانسوی لفیگارو، گروه رسانه‌ای روپرت مرداک و گروه رسانه‌ای راسل لاووکس بلژیک در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است.

این نخستین بار نیست که گوگل به خاطر اقدامات ضد رقابتی‌اش در جذب تبلیغات آنلاین جریمه می‌شود؛ چراکه در سال ۲۰۱۹ هم ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شده بود.