آی‌سی‌تی نیوز – در پی حمله سایبری به بزرگترین شرکت توزیع گوشت جهان ، آمریکا بار دیگر مدعی دست داشتن روسیه در انجام این گونه حملات شد. کاخ سفید اعلام کرد، شرکت مواد غذایی “جی.بی.اس” برزیل به دولت ایالات متحده گفته است که حمله باج افزار به یک شرکت تولیدکننده گوشت در آمریکای شمالی و […]

آی‌سی‌تی نیوز – در پی حمله سایبری به بزرگترین شرکت توزیع گوشت جهان ، آمریکا بار دیگر مدعی دست داشتن روسیه در انجام این گونه حملات شد.

کاخ سفید اعلام کرد، شرکت مواد غذایی “جی.بی.اس” برزیل به دولت ایالات متحده گفته است که حمله باج افزار به یک شرکت تولیدکننده گوشت در آمریکای شمالی و استرالیا، از یک سازمان مجرمانه مستقر در روسیه نشات می گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، جی.بی.اس بزرگترین شرکت بسته بندی و توزیع گوشت در جهان، روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد “پیشرفت چشمگیری در زمینه حل حمله سایبری” داشته است. بر اساس بیانیه ای که از سوی جی.بی.اس منتشر شده است، این شرکت تولیدکننده گوشت از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر می گیرد و همین امر نگرانی ها از افزایش قیمت مواد غذایی را کاهش داده است.

حمله سایبری به این شرکت صنایع غذایی در پی حمله باج افزاری ماه گذشته به خط لوله نفتی “کلونیال” صورت می گرد که سبب اختلالات بسیاری در تحویل سوخت در جنوب شرقی ایالات متحده شد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «واشنگتن با دولت روسیه تماس گرفته و اف.بی.آی (پلیس فدرال آمریکا) در حال تحقیق در این باره است».

ژان پیر افزود: «کاخ سفید در این مورد به صورت مستقیم با دولت روسیه مشارکت می کند و این پیام را رسانده است که کشورهای مسئول نمی توانند مامن مجرمان سایبری باشند».

جی.بی.اس همچنین در بیانیه ای اعلام کرده است که حمله باج افزاری تمامی سیستم های هدف حمله را به حالت تعلیق درآورده است هرچند سرورهای پشتیبان همچنان فعال هستند. همزمان یکی از نمایندگان این شرکت صنایع غذایی اعلام کرده است که این حمله هیچ تاثیری بر فعالیت های شرکت مزبور در برزیل ندارد. این شرکت گفت که حمله سایبری روز یکشنبه بر سیستم های فناوری اطلاعات آن در آمریکای شمالی و استرالیا تاثیر گذاشته و “حل این حادثه زمان بر خواهد بود.

قیمت گوشت گاو و خوک در آمریکا در حال حاضر در حال افزایش است زیرا چین واردات خود را افزایش داده، هزینه خوراک دام بالا رفته و کشتارگاه ها با کمبود کارگر روبرو هستند. تحلیلگران بر این باور هستند که هرگونه تاثیر بیشتر حمله باج افزارها بر مصرف کنندگان به مدت زمان بسته بودن کارخانه های جی.بی.اس بستگی دارد.

طی چند سال گذشته، باج افزارها به یک مساله فوری امنیت ملی در آمریکا تبدیل شده است. تعدادی از گروه های هکرها که بسیاری از آنها روسی زبان هستند، نرم افزاری را برای رمزگذاری فایل ها طراحی می کنند و سپس در ازای رمزگشایی از این فایل ها تقاضای رمز ارز می کنند.