آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، تاخیر در نصب و راه‌اندازی، عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب از شکایات پر تکرار کاربران سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) در مورد شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) است. به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، تاخیر در نصب و راه‌اندازی، عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب از شکایات پر تکرار کاربران سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) در مورد شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) «پیمان قره‌داغی» با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱۴ هزار و ۸۱۸ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است، درباره سهم برخی از شرکت‌های FCP از این شکایات گفت: سهم شرکت پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) با ۳۹۵ هزار و ۶۶۳ مشترک، ۱۲ هزار و ۹۶ مورد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با ۸۸۴ هزار و ۱۲۶ مشترک، ۸ هزار و ۸۴۴ مورد و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) با ۲۴۰ هزار و ۲۹ مشترک، ۶ هزار و ۳۷۷ مورد بوده است.

وی افزود: علاوه بر این، سهم گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با ۹۴۲ هزار و ۱۲۰ مشترک، ۶ هزار و ۲۸۷ شکایت، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با ۲۶۵ هزار و ۶۶۶ مشترک، ۲ هزار و ۹۹۸ مورد، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا با ۲۸۸ هزار و ۶۰۱ مشترک، هزار و ۴۲۴ مورد و شرکت ارتباطات ثابت پارسیان با ۲۲ هزار و ۲۵ مشترک، ۴۰۵ شکایت بوده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره استان‌هایی که بیشترین شکایات ثبتی را از این هفت شرکت داشته‌اند، گفت: بیشترین شکایات از شرکت شاتل در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان، از شرکت پارس آنلاین در تهران، مازندران و خوزستان، از شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در تهران، خراسان رضوی و فارس، از شرکت های وب در تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان، از شرکت ارتباطات ثابت پارسیان در ایلام، تهران و خراسان رضوی، از شرکت آسیاتک در تهران، فارس و خراسان رضوی و از شرکت فن‌آوا در تهران، فارس و یزد در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.

قره‌داغی درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ در این شرکتها عنوان کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در شرکت پارس آنلاین از ۱۳ روز در سال ۹۸ به ۹ روز در سال ۹۹ و شرکت فن‌آوا در همین بازه زمانی از ۷ روز به ۶ روز رسیده است. متوسط زمان پاسخگویی به شکایات شرکت آسیاتک در سال ۹۹ سه روز بوده و نسبت به سال ۹۸ تغییری نداشته است.

وی افزود: متوسط زمان پاسخگویی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در شرکت شاتل از ۲ روز به ۳ روز، شرکت پیشگامان از ۶ روز به ۹ روز، شرکت‌های وب از ۴ روز به ۵ روز و شرکت ارتباطات ثابت پارسیان از ۴ روز به ۷ روز رسیده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: با توجه به آمارهای موجود در سامانه ۱۹۵ لازم است تا هفت شرکت مورد بررسی، برنامه مناسبی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پر تکرار و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات را تدوین و اجرا کنند. علاوه بر این، این شرکت‌ها در راستای افزایش رضایتمندی مشترکان، باید با بکارگیری افراد متخصص و کارآمد، وضعیت پاسخگویی و رسیدگی به شکایات را در مراکز پشتیبانی خود را ارتقاء دهند.