آی‌سی‌تی نیوز – بعد از حمله هکری گسترده به سامانه‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی “سولارویندز” و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور ۷۵۰ میلیون دلار برای پاسخ به این حملات هکری اختصاص داده است. به گزارش تسنیم؛ بعد از حمله هکری گسترده به سامانه‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی “سولارویندز” و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و […]

آی‌سی‌تی نیوز – بعد از حمله هکری گسترده به سامانه‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی “سولارویندز” و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور ۷۵۰ میلیون دلار برای پاسخ به این حملات هکری اختصاص داده است.
به گزارش تسنیم؛ بعد از حمله هکری گسترده به سامانه‌های رایانه‌ای شرکت آمریکایی “سولارویندز” و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور ۷۵۰ میلیون دلار برای پاسخ به این حملات هکری اختصاص داده است.

این بودجه پیشنهادی آمریکا، برای پرداخت هزینه‌های امنیت سایبری و جلوگیری از حملات دیگر است؛ با این بودجه، آمریکا از حملات سایبری که به ۹ آژانس و سازمان از جمله وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه‌داری شده بود، در آینده جلوگیری خواهد کرد.

آمریکا و انگلیس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه “SVR” را مسئول این حملات می‌دانند؛ هک شرکت فناوری اطلاعات “سولار ویندز” که در ماه دسامبر شناسایی شد، به هزاران شرکت و ادارات دولتی که از آن محصولات استفاده می‌کردند، آسیب‌های فراوانی وارد کرده است.

مایکروسافت فاش کرد گروه هکرهایی که حملات سایبری سولار ویندز را انجام داده‌اند، اکنون سازمان‌های دولتی، مؤسسات غیردولتی و اندیشکده‌ها را هدف گرفته‌اند؛ هفته گذشته شاهد حملات سایبری گروهی به نام “نوبلیوم” بودیم که سازمان‌های دولتی، مشاوران و مؤسسات دولتی را هدف گرفته‌اند. این موج از حملات حدود ۳ هزار حساب کاربری ایمیل از ۲۴ کشور را هدف گرفته است و حدود یک چهارم سازمان‌های هدف گرفته شده، در حوزه توسعه بین‌المللی و موضوعات حقوق بشر فعالیت می‌کنند.

“برد اسمیت” رئیس مایکروسافت، این حمله را بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله‌ای دانست که تاکنون در جهان رخ داده است؛ مایکروسافت روز پنجشنبه نیز اعلام کرده است که گروهی که پشت حمله سولار ویندز بوده‌اند، در اواخر سال گذشته شناسایی شده‌اند.