<span style='color:#787878;font-size:12px;'>بر اساس اسناد افشا شده</span><br/>گوگل کاربران اندروید را دایما ردیابی می‌کند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>بر اساس اسناد افشا شده</span><br/>گوگل کاربران اندروید را دایما ردیابی می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – اسناد جدید نشان می‌دهد مدیران ارشد و کارمندان گوگل از فرایند ردیابی مکان کاربران اندروید مطلع بوده‌اند و دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی را سخت‌تر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، اسنادی مربوط به شکایت ایالت آریزونا آمریکا علیه گوگل به تازگی منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد […]

آی‌سی‌تی نیوز – اسناد جدید نشان می‌دهد مدیران ارشد و کارمندان گوگل از فرایند ردیابی مکان کاربران اندروید مطلع بوده‌اند و دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی را سخت‌تر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، اسنادی مربوط به شکایت ایالت آریزونا آمریکا علیه گوگل به تازگی منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد مدیران ارشد اجرایی و مهندسان این شرکت از سخت‌تر شدن فرایند خصوصی نگه داشتن اطلاعات مکانی کاربران موبایل توسط گوگل اطلاع داشته‌اند.

این اسناد نشان می‌دهد حتی پس از آنکه کاربر قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات مکانی را غیرفعال می‌کرد، گوگل به این داده‌ها دسترسی داشته و از سوی دیگر دسترسی کاربران به تنظیمات حریم خصوصی را سخت‌تر کرده است.

طبق گزارش نشریه اینسایدر، این اسناد نشان می‌دهد گوگل تولید کنندگان موبایل را ترغیب می‌کرد تا تنظیمات حریم شخصی را مخفی نگه دارند زیرا این بخش میان کاربران بسیار محبوب بوده است.

مارک برنوویچ دادستان کل ایالت آریزونا در ماه می سال گذشته میلادی علیه گوگل شکایت و این شرکت را متهم کرد به طور غیرقانونی و بدون رضایت کاربران اندروید، اطلاعات مکانی آنها را ردیابی کرده است. همچنین حتی اگر کاربران قابلیت مکان‌یابی را غیر فعال می‌کردند، باز هم گوگل به اطلاعات آنان دسترسی داشت.

در حقیقت گوگل در پس زمینه برخی از قابلیت‌های خود، ویژگی ردیابی مکان کاربران را حفظ کرده بود و فقط زمانی این روند را متوقف می‌کرد که کاربران ردیابی مکان در سطح سیستم را غیر فعال می‌کردند.

از سوی دیگر سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای ایمیلی ادعا کرد برنوویچ و رقبای گوگل که این شکایت را ثبت کرده‌اند از سرویس‌های این شرکت سو برداشت کرده‌اند.