آی‌سی‌تی نیوز – پس از حمله سایبری اخیر به خط لوله کلونیال آمریکا که در تامین سوخت این کشور اختلال شدیدی ایجاد کرد، شرکت های انرژی برای خرید بیمه سایبری تلاش بیشتری می کنند. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از حمله سایبری اخیر به خط لوله کلونیال آمریکا که در تامین سوخت […]

آی‌سی‌تی نیوز – پس از حمله سایبری اخیر به خط لوله کلونیال آمریکا که در تامین سوخت این کشور اختلال شدیدی ایجاد کرد، شرکت های انرژی برای خرید بیمه سایبری تلاش بیشتری می کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از حمله سایبری اخیر به خط لوله کلونیال آمریکا که در تامین سوخت این کشور اختلال شدیدی ایجاد کرد، شرکت های انرژی برای خرید بیمه سایبری تلاش کردند اما انتظار می رود که هزینه بیشتری بپردازند چرا که شرکت های بیمه سایبری به دنبال افزایش حملات باج افزار قصد دارند نرخ ها را افزایش دهند.

حمله باج افزاری ۷ مه، خط لوله کلونیال را که بزرگترین شبکه سوخت رسانی در ایالات متحده است، به مدت چند روز تعطیل کرد و تحویل سوخت را به بیشتر سواحل شرقی ایالات متحده فلج کرد.

شرکت های خط لوله به شبکه های الکترونیکی تکیه می کنند و این امر آنها را در معرض خطر حملات دیگر قرار می دهد که می تواند تحویل نفت خام یا سایر سوخت ها را مختل کند.

شرکت های بیمه و کارگزاران بیمه اعلام کرده اند که در حال آماده سازی برای افزایش حق بیمه سایبری به میزان ۲۵ تا ۴۰ درصد در بسیاری از صنایع هستند.

اما شرکت های انرژی باید انتظار داشته باشند که این نرخ به سقف خود برسد چرا که حمله سایبری به خط لوله کلونیال آسیب پذیری های آنها را نشان می دهد و بیمه ها را در معرض ضرر قرار می دهد.

به گفته نیک اکونومیدیس، نایب رئیس مسئولیت سایبری در شرکت های بیمه Crum & Forster ، تنها حدود نیمی از شرکت های خط لوله آمریکا بیمه سایبری خریداری می کردند با وجود اینکه حملات باج افزار بیشتر شده بود.

اکونومیدیس گفت: از زمان قطع شدن فعالیت کلونیال، درخواست بیمه از سوی شرکت های انرژی در سراسر کشور بسیار زیاد شده است.

آنتونی داگوستینو، کارگزار بیمه سایبری در شرکت های Lockton نیز تایید کرد که دفتر وی در هیوستون طی هفته های اخیر تماس های زیادی از طرف شرکت های انرژی داشته است