آی‌سی‌تی نیوز – سازمان ناظر بر رقابت آلمان تحقیقاتی درباره سواستفاده از قدرت گوگل بر بازار و شیوه های جمع آوری و استفاده از اطلاعات کاربران آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ناظر بر آنتی تراست (ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی درباره زیر مجموعه گوگل در آلمان و ایرلند و همچنین […]

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان ناظر بر رقابت آلمان تحقیقاتی درباره سواستفاده از قدرت گوگل بر بازار و شیوه های جمع آوری و استفاده از اطلاعات کاربران آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ناظر بر آنتی تراست (ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی درباره زیر مجموعه گوگل در آلمان و ایرلند و همچنین آلفابت (شرکت مادر آن) درباره سواستفاده از قدرتشان در بازار و شیوه کنترل اطلاعات آغاز کرده است.

به گفته دفتر کارتل فدرال آلمان در این تحقیقات بررسی می‌شود آیا این شرکت‌ها در خصوص شیوه استفاده از اطلاعات کاربران در طیف وسیعی از سرویس‌های دیجیتال به آنها قدرت انتخاب می‌دهند یا خیر.

رالف برمر سخنگوی گوگل در این باره می‌گوید: ما به افراد اجازه می‌دهیم به راحتی شیوه استفاده از اطلاعاتشان را کنترل کنند و همچنین استفاده از اطلاعات خصوصی را محدود می‌کنیم.

علاوه بر آن گوگل با تحقیقات سازمان مذکور همکاری می‌کند.

دفتر کارتل فدرال آلمان تاکنون تحقیقات جدیدی درباره فیس بوک و آمازون انجام داده است.

این ناظر آنتی تراست درباره طیف وسیع سرویس‌های دیجیتال گوگل از موتور جستجو گرفته تا یوتیوب، مپس، سیستم عامل اندروید و مرورگر کروم تحقیقاتی انجام می‌دهد تا مشخص شود این شرکت بر بازار سلطه دارد یا خیر.

آندریاس موند رئیس دفتر کارتل فدرال آلمان می‌گوید: مدل کسب و کار گوگل براساس پردازش اطلاعات کاربرانش است. ما به دقت شرایط پردازش اطلاعات را بررسی می‌کنیم.