آی‌سی‌تی نیوز – چهار نماینده آمریکایی در نامه ای به مدیر ارشد اجرایی اپل خواهان ارزیابی دوباره روابط این شرکت با دولت چین شده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اپل اینسایدر، ۴ نماینده کنگره آمریکا طی نامه‌ای به تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل خواستار آن شدند که شرکت کسب وکار خود […]

آی‌سی‌تی نیوز – چهار نماینده آمریکایی در نامه ای به مدیر ارشد اجرایی اپل خواهان ارزیابی دوباره روابط این شرکت با دولت چین شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اپل اینسایدر، ۴ نماینده کنگره آمریکا طی نامه‌ای به تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل خواستار آن شدند که شرکت کسب وکار خود با چین را دوباره ارزیابی کند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد اپل بیش از اندازه با دولت چین سازش کرده و حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند. این شرکت بزرگ فناوری نه تنها برای ادامه فعالیت کسب وکار خرده فروشی خود، بلکه برای ادامه فعالیت تولید و تأمین زنجیره ذخایر نیز به چین وابسته است.

کن باک، اسکات فیتز جرالد، برگز اوئنز و دن بیشاپ نامه به کوک را امضا کرده و خواستار آن هستند که اپل به سرسپردگی خود به دولت چین پایان دهد. در این نامه اشاره شده رابطه اپل و دولت چین با ارزش‌های این شرکت آمریکایی در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد تضاد دارد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل نه تنها درخواست‌های دولت چین را اطاعت می‌کند، بلکه به نقض حریم خصوصی کاربران دامن می‌زند. اپل کنترل مراکز داده را به یک واحد تحت نظارت دولت چین واگذار کرده و اپ هایی را حذف می‌کند که دولت چین با آنها مخالف است.

این در حالی است که اپل اعلام کرده از قوانین محلی پیروی می‌کند و فقط درصورت درخواست دولت در موارد مناسب، اطلاعات را ارائه می‌کند. شرکت آمریکایی مذکور ارائه دسترسی غیر محدود به اطلاعات کاربران را رد می‌کند و از شیوه‌های رمزگذاری و کنترل اطلاعات قدرتمندی برای حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کند.