چرا شبکه شاد یکی از بزرگترین دستاوردهای سال ۹۹ است؟
چرا شبکه شاد یکی از بزرگترین دستاوردهای سال ۹۹ است؟

آی‌سی‌تی نیوز – «توسعه پلتفرم آموزشی شاد از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراه اول بود که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد.» به گزارش آی‌سی‌تی نیوز، مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه‌اول روز گذشته و در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این اپراتور، توسعه شبکه شاد را از بزرگترین اقدامات همراه اول […]

آی‌سی‌تی نیوز – «توسعه پلتفرم آموزشی شاد از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراه اول بود که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد.»
به گزارش آی‌سی‌تی نیوز، مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه‌اول روز گذشته و در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این اپراتور، توسعه شبکه شاد را از بزرگترین اقدامات همراه اول در سال قبل دانست.
پلتفرم شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموز) در حال حاضر بزرگترین اپلیکیشن تعاملی ایران محسوب می‌شود که توسط تیم فنی همراه‌اول برای وزارت آموزش و پرورش پیاده‌سازی شد و و بر اساس آمار این وزارتخانه، از زمان راه‌اندازی این پروژه ملی تا کنون بیش از ۱۴ میلیون کاربر در این زیست بودم دیجیتال فعال هستند.
اما شبکه شاد چگونه تبدیل به بزرگترین اپلیکیشن تعاملی ایران شد و چرا مدیر عامل همراه اول از این شبکه به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای اپراتور اول در سال ۹۹ نام برد؟

مهدی اخوان بهابادی در بخشی از ارایه گزارش دستاوردهای همراه‌اول در جریان مجمع این شرکت، توسعه پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیت های آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم کند را از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراه اول عنوان کرد که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد و اظهار کرد: توفیق داریم حضور بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلتفرم داشته باشیم؛ همچنین امکان فعالیت همزمان ۲٫۷ میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند.
بر اساس این گزارش به جز آمار ارایه شده از سوی مدیر عامل همراه‌اول، آمارهای دیگری در خصوص این پروژه ملی نیز وجود دارد که به شناخت ابعاد و بزرگی اقدام مذکور کمک می‌کند.
در حال حاضر نزدیک به ۳۹ میلیارد پیام و بیش از ۱۴ میلیارد فایل از طریق شبکه شاد جابجا شده است که رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود که این حجم از کاربران و تبادل پیام‌ها و فایل‌ها، بیشینه پهنای باند مصرفی در این پروژه ملی را به عدد ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه رساند.
این آمار اما دو روز قبل از سوی محمدامین ابطحی مدیرعامل شاد در جریان میزگرد تخصصی «ارایه سرویس‌های نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» در جریان برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران نیز مورد تایید و تاکید قرار گرفته بود.

 

ابطحی در این رویداد از پلتفرم آموزشی «شاد» با احتساب رکوردهای چشم‌گیری که داشته به عنوان یکی از پلتفرم‌های دیجیتالی موفق همراه اول یاد کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد پیام و بیش از ۱۴ میلیارد فایل در این شبکه جابجا شده، بیشینه پهنای باند آن به ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده و بیش از ۱۲٫۸ میلیون دانش آموز در آن فعال است.
مدیرعامل شاد این شبکه آموزش دانش آموزی را معنای جدیدی از ابزار آموزش و پرورش مجازی برای پاسخگویی به نیاز ملی و مبتنی بر ظرفیت های بومی دانست و گفت: این شبکه آموزشی قطعا متعلق به دوران کرونا نیست؛ اما کرونا کمک کرد تا در امر تغییر شیوه آموزشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.
ابطحی همچنین گفت: اگر مراحل آموزش را به سنتی، سنتی بر بستر دیجیتال (گذار) و یادگیری تحولی تقسیم بندی کنیم، اکنون در مرحله گذار هستیم؛ اما برنامه ریزی کردیم به سمت یادگیری تحولی برویم که در آن سطح هر آنچه که یک متکلم وحده می تواند انجام دهد، قابل انجام و ابزارهای سنجش نیز به صورت آنلاین وجود دارد.