ادامه سقوط جایگاه ایران در اینترنت ثابت
ادامه سقوط جایگاه ایران در اینترنت ثابت

آی‌سی‌تی نیوز – گزارش جدید سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت حاکی از رشد متوسط هر دو شاخه در ماه آوریل است. در این میان متوسط سرعت ثابت ایران ۴ پله سقوط و اینترنت موبایل آن ۴ پله رشد کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین گزارش جهانی وب سایت اسپید تست از سرعت اینترنت […]

آی‌سی‌تی نیوز – گزارش جدید سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت حاکی از رشد متوسط هر دو شاخه در ماه آوریل است. در این میان متوسط سرعت ثابت ایران ۴ پله سقوط و اینترنت موبایل آن ۴ پله رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین گزارش جهانی وب سایت اسپید تست از سرعت اینترنت موبایل و ثابت در آوریل ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. طبق این گزارش، متوسط جهانی سرعت اینترنت موبایل در ماه گذشته میلادی ۵۳.۳۸ و متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۱۰۲.۱۲ مگابیت برثانیه بوده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان رشد کرد/ جایگاه ایران در اینترنت

سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان رشد کرد/ جایگاه ایران در اینترنت این درحالی است که متوسط جهانی سرعت موبایل در ماه گذشته میلادی ۴۸.۴۰ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۹۸.۶۷ مگابیت برثانیه بوده است. به عبارت دیگر در ماه آوریل متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت و موبایل در سراسر جهان نسبت به ماه قبل رشد کرده است.

 

چهار پله صعود سرعت اینترنت موبایل ایران

طبق این گزارش، در آوریل ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۰.۱۷ مگابیت برثانیه بوده و کشور ما با ۴ پله رشد نسبت به ماه قبل در رده ۷۹ ایستاده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان رشد کرد/ جایگاه ایران در اینترنت

اما جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت ۴ پله سقوط کرده و در رده ۱۳۶ قرار دارد. متوسط سرعت اینترنت ثابت کشور در چهارمین ماه سال میلادی ۱۹.۱۷ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

 

۷ کشور در صدر پرسرعت ترین های اینترنت موبایل جا خوش کرده‌اند

در ماه گذشته میلادی امارات متحده عربی (۱۹۰.۸۷ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۸۶.۰۶ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۸۱.۴۳ مگابیت برثانیه)، چین (۱۴۹.۴۰ مگابیت برثانیه)، عربستان سعودی (۱۴۸.۲۹ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۲۸.۰۴ مگابیت برثانیه) و استرالیا (۱۱۸.۲۴ مگابیت برثانیه) رده یک تا ۷ فهرست کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت موبایل را به خود اختصاص دادند. نکته جالب توجه آنکه جایگاه هیچیک از این کشورها نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان رشد کرد/ جایگاه ایران در اینترنت

اما در رده هشتم کویت با سرعت اینترنت ۱۱۶.۹۵ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور نسبت به رده بندی ماه گذشته ۴ پله رشد کرده است. اما هلند با یک پله سقوط در رده ۹ قرار دارد و سرعت اینترنت موبایل آن ۱۰۷.۳۰ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده ۱۰ نیز کشور قبرس با سرعت اینترنت ۱۰۶.۲۴ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور نیز نسبت به رده بندی ماه گذشته ۴ پله رشد کرده است.

 

رشد ۱۰ پله‌ای سرعت اینترنت ثابت کره جنوبی

در بخش رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت ثابت در جهان، سنگاپور مانند ماه گذشته در جایگاه نخست قرار دارد. سرعت اینترنت این کشور ۲۴۵.۵۰ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در جایگاه دوم کره جنوبی با سرعت اینترنت ثابت ۲۴۱.۵۸ مگابیت قرار دارد. جایگاه این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن ۱۰ پله رشد کرده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان رشد کرد/ جایگاه ایران در اینترنت

اما در رده سوم مانند ماه گذشته هنگ کنگ با سرعت ۲۴۰.۸۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. جایگاه چهارم، پنجم و ششم به ترتیب به کشورهای موناکو (با سرعت ۲۲۰.۳۵ مگابیت برثانیه)، رومانی (با سرعت ۲۱۴.۳۳ مگابیت برثانیه) و دانمارک (با سرعت ۲۱۰.۷۱ مگابیت برثانیه) اختصاص دارد. هرچند در این رده بندی موناکو نسبت به ماه گذشته، یک پله صعود کرده، اما رومانی با یک پله سقوط روبرو شده است. جایگاه دانمارک نسبت به ماه گذشته میلادی تغییری نکرده است.

در رده هفتم تایلند با سرعت اینترنت ۲۰۶.۸۱ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه مارس ۵ پله سقوط کرده است. در رده هشتم، نهم و دهم به ترتیب مجارستان (۱۹۳.۸۰ مگابیت برثانیه)، لیختن اشتاین (۱۹۳.۷۹ مگابیت برثانیه) و فرانسه (۱۹۲.۲۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه مجارستان در این رده بندی نسبت به ماه گذشته یک پله صعود کرده است.

اما طبق اطلاعات موجود در این فهرست جایگاه لیختن اشتاین یک پله و فرانسه ۳ پله نسبت به ماه مارس سقوط کرده است.