آی‌سی‌تی نیوز – بررسی های فنی نشان می دهد هکرهای خط لوله انرژی کولونیال آمریکا موفق به دریافت ۹۰ میلیون دلار باج از ۴۷ قربانی طی ۹ ماه گذشته شده اند. به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، بررسی های موسسه بلاک چین الیپتیک نشان می دهد گروه هکری دارک ساید که […]

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی های فنی نشان می دهد هکرهای خط لوله انرژی کولونیال آمریکا موفق به دریافت ۹۰ میلیون دلار باج از ۴۷ قربانی طی ۹ ماه گذشته شده اند.

به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، بررسی های موسسه بلاک چین الیپتیک نشان می دهد گروه هکری دارک ساید که عامل حملات یادشده بوده، معادل ۹۰ میلیون دلار باج در قالب بیت کوین از دهها قربانی دریافت کرده است.

شرکت کولونیال پایپ لاین که این خط لوله را در اختیار دارد می گوید در اثر حملات سایبری شدید به آن در ماه گذشته انتقال فرآورده های سوختی از طریق خط لوله مذکور ناممکن شد و این مساله به بحران در ایالت های جنوب شرق آمریکا و شلوغی پمپ بنزین ها منجر شد.

بررسی های اف بی آی نشان می دهد گروه هکری دارک ساید عامل حملات یادشده در اروپای شرقی واقع است و اعلام شد کولونیال ۵ میلیون دلار باج به اعضای این گروه پرداخت کرده تا آنها اجازه استفاده مجدد از رایانه های مدیریت کننده خط لوله را بدهند. متوسط باجی که این هکرها در هر حمله خود دریافت کرده اند برابر با ۱٫۹ میلیون دلار است.

در عین حال ممکن است این هکرها باج های دیگری را به علت حملات دیگری دریافت کرده باشند که هنوز اطلاعاتی در مورد آنها به دست نیامده باشد. طی هفته گذشته دسترسی هکرهای دارک ساید به سرورها و کیف پول های دیجیتال آنها مختل شد و به نظر می رسد دولت آمریکا با حمله به این سرویس ها، بیت کوین های موجود در آنها را مصادره کرده باشد.