چین معاملات با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد
چین معاملات با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

آی‌سی‌تی نیوز – قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط مؤسسات مالی و اعتباری چین به شدت سقوط کرد و قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشت. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط […]

آی‌سی‌تی نیوز – قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط مؤسسات مالی و اعتباری چین به شدت سقوط کرد و قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط مؤسسات مالی و اعتباری چین به شدت سقوط کرد و قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشت.

پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه بانک‌ها و مؤسسات مالی چین از هرگونه عملیات بانکی مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال منع شده‌اند، ارزش بیت‌کوین با سقوطی ۷.۷۳ درصدی (تا ساعت ۱۰:۵۱ به وقت تهران) به ۳۹,۷۸۱.۷۳ دلار بازگشت.

ارزش اتروم، دومین ارز مجازی بزرگ جهان با سقوطی ۱۱.۰۲ درصدی به ۳,۰۰۷.۰۶ دلار رسید. ریپل، سومین ارز دیجیتالی جهان با سقوط ۷.۴۱ درصدی به ۱.۴۶ دلار رسید.

قیمت ارزهای مجازی به دنبال توییت‌های اخیر ایلان ماسک، مالک تسلا و انتقاد او از مصرف انرژی بالای این ارزها و آسیب وارده به محیط زیست، تحت فشار قرار داشت.

با سقوط ارزش بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار که برای اولین بار در ۱۴ هفته اخیر رخ داد، ۲۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی جهان بر باد رفت.