توییتر شرایط روسیه پذیرفت/ کاهش سرعت توییتر متوقف شد
توییتر شرایط روسیه پذیرفت/ کاهش سرعت توییتر متوقف شد

آی‌سی‌تی نیوز – روسیه اقدام تنبیهی کاهش سرعت توئیتر را متوقف کرده زیرا این شبکه اجتماعی بخش زیادی از محتوای غیرقانونی را در این کشور حذف کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از آنکه توئیتر انبوهی از محتوای غیرقانونی در روسیه را حذف کرد، مقامات این کشور به طور موقت […]

آی‌سی‌تی نیوز – روسیه اقدام تنبیهی کاهش سرعت توئیتر را متوقف کرده زیرا این شبکه اجتماعی بخش زیادی از محتوای غیرقانونی را در این کشور حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از آنکه توئیتر انبوهی از محتوای غیرقانونی در روسیه را حذف کرد، مقامات این کشور به طور موقت اقدام کاهش پهنای باند شبکه اجتماعی را متوقف کردند. البته روسیه به بقیه پلتفرم‌های آمریکایی نیز هشدار داد برای اجتناب از جریمه‌های مشابه، باید از قوانین کشور پیروی کنند.

راسکامنادزور (سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه) از ماه مارس تاکنون سرعت توئیتر را کاهش داده زیرا این شبکه اجتماعی با سرعت کافی محتوای ممنوع را پاک نکرد و به شبکه اجتماعی هشدار داد در صورت عدم همخوانی با قوانین آن را به طور کامل مسدود می‌کند.

اما روز گذشته این سازمان ناظر اعلام کرد هیچ تصمیمی برای مسدود کردن این سرویس ندارد و کاهش سرعت آن فقط محدود به دستگاه‌های موبایل خواهد بود. سخنگوی توئیتر در این باره می‌گوید: ما همچنان به ارائه سرویسی ایمن برای کاربران در سراسر جهان و همچنین روسیه متعهد هستیم.

از سوی دیگر راسکامنادزور اعلام کرد پلتفرم‌های اینترنتی دیگری از جمله فیس بوک و یوتیوب نیز محتوای غیرقانونی منتشر می‌کنند. در بیانیه سازمان آمده است: اگر این پلتفرم‌ها اقدامات مناسب را اتخاذ نکنند، احتمالاً با تحریم‌های مشابهی روبرو می‌شوند.