آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقشه محله کن روی سامانه طرح تفصیلی ثبت و بارگذاری نشده است و بسیاری در سازمان فاوا اراده‌ای برای این امر ندارند. به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه شورای شهر با تذکر به سازمان فاوا شهرداری گفت: علیرغم اینکه شورای […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقشه محله کن روی سامانه طرح تفصیلی ثبت و بارگذاری نشده است و بسیاری در سازمان فاوا اراده‌ای برای این امر ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه شورای شهر با تذکر به سازمان فاوا شهرداری گفت: علیرغم اینکه شورای شهر طی پیگیری‌ها فراوان، طرح کن و فرحزاد را به تصویب رسانده اما ماه‌ها است که نقشه محله کن روی سامانه طرح تفصیلی ثبت و بارگذاری نشده است و بسیاری در سازمان فاوا اراده‌ای برای این امر و استفاده مردم از نقشه‌ها ندارند.

سالاری افزود: بنده بارها شخصاً با شهردار منطقه و شهردار تهران صحبت کردم اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است لذا می‌خواهم تذکر بنده ظرف مدت حداکثر یک هفته رخ دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ابراز داشت: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ نیز با مساحت ۵۷۰۰ هکتار با رویکردهای کیفی در شورا تصویب شد اما بخش‌هایی از آن بارگذاری و عملیاتی نشده است.

وی افزود: بسیاری از مصوبات شورا درباره اینکه شهرداری مصوبه نرخ گذاری عوارض را بر روی سامانه بارگذاری کند تا فرم‌های عوارض به صورت سیستمی به مردم ارائه شود، توسط شهرداری و سازمان فاوا انجام نشده است.

سالاری ابراز داشت: در محدوده قدیمی جماران و اردوگاه آن منطقه نیز توسط بنیاد مستضعفان در حریم شهر تهران بر خلاف منویات رهبری اقداماتی مغایر با طرح تفضیلی انجام داده است. این پرونده به ماده ۱۰۰ رفته است لذا از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام کند.