آی‌سی‌تی نیوز – ساترا و حوزه هنری استان تهران (کودک و نوجوان) با هدف هم‌افزایی در حوزه کودک و نوجوان و تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. به گزارش ایرنا، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های دانش‌آموزی توانمندسازی کودکان و نوجوانان، همکاری در اجرای پروژه‌های تولیدی، پژوهشی و رسانه‌ای، به […]

آی‌سی‌تی نیوز – ساترا و حوزه هنری استان تهران (کودک و نوجوان) با هدف هم‌افزایی در حوزه کودک و نوجوان و تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش ایرنا، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های دانش‌آموزی توانمندسازی کودکان و نوجوانان، همکاری در اجرای پروژه‌های تولیدی، پژوهشی و رسانه‌ای، به کارگیری ظرفیت‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و مرکز نوآوری در تولید و انتشار محتوای مورد نظر کارگروه و… از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است که به امضای معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و سرپرست حوزه هنری استان تهران رسید.

علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این زمینه اظهار کرد: ساترا در حوزه کودک و نوجوان بسیار دغدغه‌مند است، زیرا معتقدیم کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین اقشار در فضای مجازی هستند و از آنجا که هویت آنها به صورت قطعی شکل نگرفته، آموزش سواد رسانه‌ای در این سنین بسیار موثر خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه ساترا از هرگونه اقدام و رویداد و همکاری در حوزه کودک و نوجوان استقبال می‌کند، گفت: بر همین اساس، ساترا میزبان نخستین جشنواره دانش‌آموزی کاوشگران رسانه بود که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

سعد خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی در راستای اهداف ساترا در حوزه کودک و نوجوان و فضای مجازی است و قطعا در این زمینه موثر خواهد بود.

همچنین حجت‌الله ناظری، سرپرست حوزه هنری استان تهران نیز در ادامه این جلسه درباره اهمیت این تفاهم‌نامه بیان کرد: موضوعی که امروز حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی به آن نیاز مبرم دارد، تولید محتوای پاک است و این در حالی است که ما در این حوزه عقب هستیم.

او با بیان اینکه تولید محتوای فاخر و پاک، زنجیره اصلی ارتباط ما با ساترا خواهد بود، تاکید کرد: آموزش، حلقه اصلی این زنجیره است که امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک با ساترا دغدغه‌ها در حوزه کودک و نوجوان و فضای مجازی را مرتفع کنیم. ما به عنوان یک نهاد فرهنگی، اساس اقدامات خود را بر بیانات مقام معظم رهبری نهاده‌ایم. ایشان در گام دوم تاکید بر ورود به مرحله‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دارند. اتفاقا همکاری ساترا و حوزه هنری در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری است.