آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان از طریق سامانه پادا گفت: فیلم‌های آموزشی برای ثبت‌نام الکترونیک از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود. محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام الکترونیک دانش آموزان از طریق سامانه پادا گفت: فیلم‌های آموزشی برای ثبت‌نام الکترونیک از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.
محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ثبت نام الکترونیک دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در آموزش و پرورش سامانه یکپارچه دانش آموزی با عنوان سیدا را داریم که دسترسی آن خاص مسئولان مدرسه است و کل فرایندهای آموزشی از ورود نمرات و مباحث مربوط به فارغ التحصیلی در این سامانه طراحی شده است.

 

مشکلات سیدا را گزارش دهند

وی در پاسخ به این پرسش که هم اکنون سامانه سیدا مشکل دارد چرا که مدیران مدارس می‌گویند سامانه دارای مشکل است، گفت: خیر مشکلی ندارد و تاحد ممکن مشکلات این سامانه برطرف شده است، اگر مشکلی به ما گزارش کنند در اسرع وقت برطرف می‌کنیم، تمام مشکلاتی که قبلا گزارش شده بود را برطرف کردیم.

حبیبی با اشاره به اینکه درگاه پادا https://pada.medu.ir روی سامانه سیدا طراحی شده و به آن متصل است، بیان کرد: این سامانه برای ارائه خدمات به اولیا و دانش آموزان طراحی شده و خدمات مختلفی از جمله دریافت کارنامه، ثبت نام، دریافت کارت آزمون ورود به جلسات امتحان نهایی و… از طریق آن ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف از طراحی سامانه پادا این بود که درگاه ورود دانش آموزان با مدیران و معلمان متفاوت باشد،افزود: مشاهده کارنامه از چند ماه قبل روی سامانه پادا فعال شده است و دیگر نیاز نیست دانش آموزان کارنامه را به صورت دستی از مدرسه دریافت کنند بلکه می‌توانند نمرات خود را از این سامانه مشاهده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه پادا از دی ماه شروع به کار کرد در سالهای آینده کل سوابق تحصیلی دانش آموزان برروی آن قابل مشاهده است و نمرات سالهای قبل را نیز می‌توانند مشاهده کنند.

 

آموزش ثبت نام الکترونیکی به خانواده‌ها

حبیبی درباره آغاز ثبت نام الکترونیک دانش آموزان، مطرح کرد: در حال آماده کردن فایلهای آموزشی به صورت صوتی و تصویری هستیم و تا انتهای هفته تهیه می‌شود، این فایلها را از طریق شبکه شاد، مدیران مناطق و استانها، مدارس و سایر شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌کنیم تا خانواده‌ها آموزش دیده و بدانند برای ثبت نام الکترونیک چه اقداماتی را انجام دهند حتی برای مدیران مدارس و معلمان نیز فایلهای آموزشی مجزا تعریف شده است تا آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که امسال ثبت نام دانش آموزان کامل الکترونیک خواهد بود، گفت:آموزش و پرورش دستگاه گسترده‌ای است و خدماتی را در کل کشور ارائه می‌کند.در برخی مناطق ممکن است خانواده دانش آموزان شرایطی داشته باشند که ترجیح بدهند به مدارس مراجعه حضوری داشته باشند، در روستاها وشهرهای کوچک این امکان وجود دارد که از طریق مدرسه ثبت نام را انجام دهند چون مدارس متصل به اینترنت هستند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آنجا ثبت‌نام را انجام دهند و اگر خانواده‌ای به اینترنت دسترسی ندارد به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها می‌توانند به مدارس مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شده است ساختار شبکه دچار مشکل نشود تا روند ثبت نام دچار اختلال نشود؟ گفت: در طراحی سامانه پادا تمهیدات لازم را اتخاذ کرده‌ایم و از اول خرداد کامل رصد خواهد شد تا چنانچه مشکلی ایجاد شد در اسرع وقت حل شود.

حبیبی درباره امکان انتخاب چند مدرسه برای دانش آموزان در فرآیند ثبت نام الکترونیک، بیان کرد: این برای مواقعی در نظر گرفته شده که ممکن است ظرفیت یک مدرسه تکمیل شود و این امکان طراحی شده که چند اولویت وجود داشته باشد و در نخستین اولویتی که ظرفیت برای ثبت نام دانش آموزان داشته باشد از طریق سامانه در آن مدرسه پذیرفته شود.

وی گفت: درشهرهای بزرگی که قبلا مرز بندی جغرافیایی وجود داشت همچنان با توجه به محل سکونت دانش آموز ثبت نام‌ها انجام می‌شود و براساس محل سکونت دانش آموز مدیریت و برنامه ریزی ثبت نام انجام می‌شود در شهرهای کوچک که اولویت منطقه جغرافیایی وجود ندارد می‌توانند در مدارس انتخاب شده ثبت نام کنند.