آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از باجه های پرداخت عوارض در آزادراه‌ها الکترونیکی هستند گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی باجه های پرداخت عوارضی تا سال ۱۴۰۰ باید الکترونیکی می‌شدند که متاسفانه این مهم رخ نداد. محمد سرگزی در گفت […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از باجه های پرداخت عوارض در آزادراه‌ها الکترونیکی هستند گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی باجه های پرداخت عوارضی تا سال ۱۴۰۰ باید الکترونیکی می‌شدند که متاسفانه این مهم رخ نداد.
محمد سرگزی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به لزوم الکترونیکی شدن باجه های عوارضی آزادراه‌ها، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا بارها بر ضروت الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها مانند دیگر پرداخت‌های مردم تاکید کرد. بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی مربوطه ملکف بودند بر اساس مصوبه این ستاد تا پایان سال گذشته تمای عوارضی ها را الکترونیکی کنند تا از سال سال ۱۴۰۰ همه عوارضی‌ها جای خودشان را به دوربین‌های ثبت پلاک بدهند اما این اتفاق صورت نگرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بارها مشاهده کردیم که ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا مواردی مصوب کرده است اما دستگاه‌های پایین دستی هیچ اقدامی برای اجرای آن نمی‌کنند؛ الکترونیکی کردن عوارضی ‌ها کاری است که با نظارت و اهتمام دولت به راحتی قابل اجرا بوده که متاسفانه عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از باجه های عوارضی آزادراه‌ها الکترونیکی شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ محور آزاد راهی در کشور وجود دارد که دریافت عوارض تنها در ۸ آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، همت-کرج، قطعه چهار ارومیه-تبریز، شرق اصفهان و بندرعباس –رجایی به صورت الکترونیکی است و بقیه محورهای موجود، عوارض به صورت دستی از مردم دریافت می‌شوند و همچنان ایستگاه‌های عوارضی پابرجا هستند.