برندهای نمادین یاهو و AOL فروخته شدند

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت وریزون کامیونیکیشنز در قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار، کسب‌وکار رسانه‌ای خود شامل برندهای نمادین یاهو و AOL را فروخت و به فعالیت گران و ناموفق در دنیای رسانه و تبلیغات پایان داد.

به گزارش ایسنا این شرکت مخابراتی مستقر در نیویورک با وجود صرف بیش از یک دهه زمان و میلیاردها دلار هزینه برای بنای برندهای اینترنتی مستحکم، نتوانست در فضای به شدت رقابتی تبلیغات اینترنتی که تحت سلطه فیس‌بوک و گوگل قرار داشت، دوام بیاورد. وریزون که در سال ۲۰۱۸ ارزش کسب‌وکارهایش را ۶/ ۴ میلیارد دلار کاهش داد، کسب‌وکار رسانه‌ای خود را که علاوه بر یاهو و AOL شامل برندهای آنلاینی نظیر تک‌کرانچ، میکرز، رایوت و فلوری می‌شود، به شرکت آپولو گلوبال فروخت و ۱۰ درصد سهم در آن همچنان خواهد داشت. این شرکت پلت‌فرم وبلاگ‌نویسی Tumblr را در سال ۲۰۱۹ به مبلغ نامعلومی فروخت و سال گذشته وب‌سایت خبری هافینگتن پست را به شرکت بازفید فروخت.
کسب‌وکار رسانه‌ای وریزون که پیش از این Oath نام داشت و اخیرا وریزون مدیا نام گرفته بود، پس از نهایی شدن قرارداد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یاهو نام خواهد گرفت. آپولو در شرایطی این قرارداد را منعقد کرده که پلت‌فرم‌های اینترنتی بزرگ بخش‌های بزرگی از بازار تبلیغات دیجیتالی را تصرف کرده و تفحص رگولاتوری را درخصوص شیوه‌های فعالیتشان برانگیخته‌اند. بر اساس گزارش رویترز، وریزون در سال ۲۰۱۹ به‌دنبال خریدار برای یاهو فاینانس بود و بعضی از منابع صنعتی ارزش این کسب‌وکار را حدود دو میلیارد دلار برآورد کرده بودند. این درحالی است که وریزون حدود ۴۸/ ۴ میلیارد دلار برای یاهو در سال ۲۰۱۷ هزینه کرد و این تصور را داشت که بیش از یک میلیارد کاربر یاهو مخاطبان قدرتمندی برای تبلیغات آنلاین خواهند بود. این شرکت سرویس ایمیل AOL را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۴/ ۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود.


ممکن است شما هم دوست داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.