آی‌سی‌تی نیوز – فراخوان حل نیاز تحقیقاتی در زمینه «توسعه لینک رادیویی پرظرفیت» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور باید تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند. […]

آی‌سی‌تی نیوز – فراخوان حل نیاز تحقیقاتی در زمینه «توسعه لینک رادیویی پرظرفیت» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور باید تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند.
صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و پس از آن گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

در صورت توافق پروپوزال‌دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش‌بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه‌جانبه‌ای بین «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «متقاضی» و «مجری» منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا ۷۰ درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد، این مبلغ به طور مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می‌گیرد.

امروزه با توجه به نیاز روزافزون کشور به زیرساخت‌های مناسب برای انتقال داده‌های پرظرفیت، رشد پهنای باند اینترنت و همچنین با در نظر گرفتن نیاز سرویس‌دهندگان بزرگ مخابراتی به ارتباطات مایکروویو بسیار پرظرفیت، توسعه لینک‌های رادیویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در راستای توسعه لینک‌های رادیویی پرظرفیت، مجری تحقیق باید در گام نخست، با توجه به طراحی سیستمی انجام شده، به توسعه آنتن و مدارات RF بپردازد، سپس نرم‌افزار مدیریت شبکه را طراحی و پیاده‌سازی کند.

در گام بعدی لازم است مودم باند پایه با قابلیت پشتیبانی از نرخ یک گیگابیت بر ثانیه توسعه یابد به‌ طوری ‌که قابلیت ارتقا به نرخ‌های بالاتر نیز وجود داشته باشد.

علاقه مندان می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.